موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه/کودک پلاس
127594
۲۷ آذر ۱۳۹۶

نخستین همایش قصه‌گویی در مؤسسه کشوری مهدقرآن برگزار شد

نخستین همایش قصه‌گویی ویژه مادران ، مدیران و مربیان از سوی معاونت تخصصی کودک و نوجوان مؤسسه کشوری مهدقرآن برگزار شد.

به گزارش کودک پرس ، نخستین همایش قصه گویی ویژه مادران ، مدیران و مربیان با حضور قصه نویسان و قصه گویان نام آشنای کشورمان با تأکید بر خواندن کتاب های قصه و گسترش فرهنگ مطالعه در خانواده ها از سوی معاونت تخصصی کودک و نوجوان مؤسسه کشوری مهد قرآن در سالن همایش این مؤسسه برگزار شد .

شرکت کنندگان در این همایش با دیدگاه‌های کارشناسان مجرب قصه گویی و سرفصل های اصلی قصه‌گویی ، قصه نویسی و شعر خوانی آشنا شدند.

 

 

رزومه کلی مدعوین

۱- کلر ژوبرت نویسنده فرانسوی الاصل :

تجربه نزدیک به سه دهه نویسندگی قصه برای کودکان

نویسنده کتاب های قصه ویژه کودکان در حوزه تربیت دینی با بیش از ۲۰ اثر معروف و ماندگار از جمله : خداحافظ راکن پیر ، کلوچه های خدا و …

مدرس ممتاز قصه نویسی برای کودکان در سطح کشور

 

۲- مهتاب شهیدی :

کارشناس ارشد مدیریت فرهنگی

نفر اول جشنواره بین المللی قصه گویی کانون پرورش فکری در سالهای اخیر

 

۳- کبری بابایی :

شاعره ممتاز و مشهور کودکان

کارشناس شعر در سازمان پژوهش وزارت آموزش و پرورش – مجلات رشد و کانون پرورش فکری

مدرس کشوری کارگاه های شعر و قصه ویژه مربیان

نویسنده چندین کتاب شعر در حوزه کودکان

 

۴- قدیر محسنی :

نویسنده مشهور قصه های تخیلی و واگرا برای کودکان و نوجوانان

کارشناس قصه نویسی در کانون پرورش فکری

مدرس کارگاه های قصه نویسی ویژه مربیان و معلمان

“گزیده ای از سخنان و دیدگاه های تخصصی قصه نویسان ، قصه گویان کشور در این همایش”

 

همه قصه خوان شویم

مهتاب شهیدی قصه گوی برتر کشوری در چندین جشنواره داخلی و بین المللی قصه گویی : برگزاری همایش قصه گویی از سوی مؤسسه کشوری مهد قرآن کار فرهنگی ارزشمندی است با تبریک به دست‌اندرکاران بویژه اینکه درباره آموزه های قرآنی و دینی برای مقطع مهم کودکان ۳ تا ۶ سال می باشد . شهیدی می‌گوید : برخی بچه ها ممکن است در کودکی به خواندن کتاب قصه علاقه ای نداشته باشند برای اینکه بچه ها را به قصه و داستان علاقمند کنیم بهترین کار این است که قصه گویی را یاد بگیریم . قصه گویی برای قشر خاص و گروه سنی خاصی نیست همه ما باید این هنر را بلد باشیم .

 

قصه بال پرواز کودک

کلر ژوبرت نویسنده مشهور قصه های دینی و تصویرگر کتاب های قصه ویژه کودک در حوزه تربیت دینی از تأثیر قصه و قصه خوانی برای کودکان می گوید : وقتی برای بچه‌ها قصه می خوانیم آنها را به کتاب خواندن علاقمند می کنیم . بچه هایی که در کودکی قصه می خوانند وقتی بزرگ می شوند یاد میگیرند که مطالعه را فراموش نکنند . من قصه نویسی را از تعریف قصه های خودم برای فرزندانم شروع کردم . بعدها تصمیم گرفتم این قصه ها را پر وبال بدهم و آن را چاپ کنم .

 

ضرورت مصرف کالاهای فرهنگی

قدیر محسنی : هر کس (والدین به ویژه مادران) باید شبیه خودش قصه بخواند . میزان مصرف کالاهای فرهنگی (خواندن کتاب ، مجله ، روزنامه ، دیدن فیلم ، تأتر ، سینما و …) از شاخص های مهم پیشرفت هر جامعه می باشد .
با خودتان عهد ببندید هر میزان که برای تقویت جسمتان کالا (غذا ، خوراکی، میوه و …) مصرف می کنید به همان اندازه هم در تقویت فکر و اندیشه خود کالای فرهنگی مصرف کنیم . جهان بینی خود را افزایش دهید . جرأت طرح مسئله از سوی والدین با خواندن کتاب ، شعر ، قصه زیاد می شود .

والدین باید مهارت های خود را افزایش دهند تا مهارت بچه ها زیاد شود و دارای تفکر و خلاقیت شود . کودک شما باید جرأت طرح مسأله را پیدا کند تا بتواند قدرت حل آن را بدست بیاورد . دانسته ها (دانش) خود را به اشتراک بگذاریم با دوستان و خانواده ها نخستین همایش قصه گویی ویژه مادران ، مدیران و مربیان با حضور قصه نویسان و قصه گویان نام آشنای کشورمان با تأکید بر خواندن کتاب های قصه و گسترش فرهنگ مطالعه در خانواده ها از سوی معاونت تخصصی کودک و نوجوان مؤسسه کشوری مهد قرآن در سالن همایش این مؤسسه برگزار شد .
شرکت کنندگان در این همایش با دیدگاه‌های کارشناسان مجرب قصه گویی و سرفصل های اصلی قصه‌گویی ، قصه نویسی و شعر خوانی آشنا شدند .

نخستین همایش قصه گویی ویژه مادران ، مدیران و مربیان با حضور قصه نویسان و قصه گویان نام آشنای کشورمان با تأکید بر خواندن کتاب های قصه و گسترش فرهنگ مطالعه در خانواده ها از سوی معاونت تخصصی کودک و نوجوان مؤسسه کشوری مهد قرآن در سالن همایش این مؤسسه برگزار شد .
شرکت کنندگان در این همایش با دیدگاه‌های کارشناسان مجرب قصه گویی و سرفصل های اصلی قصه‌گویی ، قصه نویسی و شعر خوانی آشنا شدند .
تعامل فرهنگی پیدا کنیم . کتاب خواندن باید عادت زندگیمان شود ما باید نگران کتاب نخواندن باشیم .

چه کتابی انتخاب کنیم ؟

مسعود تهرانی فرجاد معاون تخصصی کودک و نوجوان مؤسسه کشوری مهد قرآن : همایش قصه گویی برای والدین و مربیان فرصتی است برای انتقال و آشنایی بیشتر والدین با کتاب و کتابخوانی همچنین از دیگر فواید این همایش نحوه انتخاب کتاب خوب و آشنایی با ناشران تخصصی و آثار برتر در حوزه کودک و نوجوان است .

 

کارگاه های آموزشی قصه گویی و قصه نویسی

تشکیل کارگاه های قصه نویسی ، قصه گویی ، شعر و داستان از جمله دست آوردهای دیگر همایش می‌باشد به گفته زینب کریمی مدیر مهد شکوفه های دفتر مرکزی مؤسسه کشوری مهد قرآن عنوان کارگاه و روزهای برگزاری و مدرس آن بشرح ذیل می باشد:

کارگاه قصه گویی روزهای یکشنبه ساعت ۳۰/۱۲ تا ۳۰/۱۶ مهتاب شهیدی
کارگاه شعر و قصه روزهای پنجشنبه ساعت ۳۰/۱۲ تا ۳۰/۱۶ کبری بابایی
کارگاه قصه نویسی روزهای شنبه ساعت ۳۰/۱۲ تا ۳۰/۱۶ قدیر محسنی

 

 

منبع: مهر

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار