127281
۲۶ آذر ۱۳۹۶
به مناسبت هفته پژوهش‌صورت‌گرفت؛

میزبانی کانون رضوانشهر از پژوهش‌گران نوجوان+ تصاویر

هم‌زمان با هفته‌ پژوهش، کانون رضوانشهر میزبان نشست اعضای پژوهش‌گر مراکز فرهنگی هنری غرب‌ استان گیلان شد.

به گزارش کودک پرس ،  این ویژه‌برنامه نخستین نشست از نشست‌های سه‌گانه‌ای است که هم‌زمان با هفته‌ی پژوهش و با همراهی مربیان و اعضای فعال کانون در عرصه‌ی پژوهش کانون و در سه حوزه‌ی رضوانشهر، شفت و سیاهکل برگزار‌می شود.
طی برگزاری این نشست‌ها که به منظور عمق‌بخشیدن به آگاهی‌ها و ایجاد بستر‌های مناسب برای هم‌افزایی اعضای پژوهش‌گر و بهره‌گیری از فرصت حضور اساتید مطرح در این حوزه صورت‌می گیرد، اعضا با مباحث تازه‌ آشنا شده و با همراهی مربیان، در مسیر هدف‌مند‌سازی فعالیت‌های پژوهش خود حرکت می کنند.

بر همین اساس مرکز فرهنگی هنری با حضور مریم فخرایی، پژوهش‌گر و مدرس فعالیت‌های پژوهشی میزبان اعضای پژوهش‌گر این حوزه شد.

بنابراین گزارش میهمان این برنامه طی این نشست پژوهشی که با عنوان« ذهن آگاه» صورت‌گرفت، به نقش و اهمیت فعالیت‌های تحقیقی پرداخت و با نگاه ویژه به فرهنگ بومی محلی مطالبی را به حاضران ارایه‌کرد.
فخرایی در همین زمینه پرسش‌گری و هدف‌گذاری در انجام فعالیت‌های تحقیقی را مهم‌توصیف‌کرد و با یادآور‌شدن فرهنگ غنی‌کشور و استان، بر ضرورت نگاهی ژرف به این مقوله تاکیدکرد.
آشناسازی اعضا با مراحل انجام یک فعالیت تحقیقی از دیگر برنامه‌های این نشست بود و در این میان کودکان و نوجوانان با نمونه‌ی ‌فعالیت‌های تحقیقی با محوریت فرهنگ بومی و محلی آشناشدند.

 

کارشناس آموزش و پژوهش کانون استان گیلان نیز طی این نشست ضمن تبریک هفته پژوهش و قدردانی از همراهی حاضران، از تحقیق به عنوان یک ارزش‌مند یاد‌کرد و انجام آن را نیازمند صبوری و مهربانی دانست.
آمنه جاوید طبع‌پسند درادامه با بهره‌گیری از پاورپوینت، به آموزش اهداف، مراحل و هم‌چنین ترسیم چشم‌انداز یک تحقیق هدف‌مند پرداخت و حاضران را به پیگیری در انجام این فعالیت‌ارزش‌مند تشویق‌کرد.
برپایه این گزارش، بازدید از نمایشگاه دست‌آورد‌های پژوهشی اعضا و هم‌چنین تقدیر از پژوهش‌گر برتر کانون از دیگر برنامه‌های این روز بود که با همراهی حجت‌الاسلام لطف‌الله عبداالهی امام جمعه، کوروش کاظمی و زهرا عسکرپور رئیس و عضو شورای شهر و هم‌چنین منصور هادی‌پور، رئیس میراث فرهنگی و گردش‌گری شهرستان رضوانشهر برگزار‌شد.

شایان ذکر است، فعالیت‌های هفته‌پژوهش کانون با هدف ارتقای جایگاه پژوهش در میان کودکان و نوجوانان از ۲۵ تا ۳۰ آذرماه جاری در مراکز فرهنگی هنری کانون استان گیلان برگزار‌می شود.

 

 

منبع: گیل خبر

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار