موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه/کودک پلاس
127179
۲۶ آذر ۱۳۹۶

انجمن نویسندگان کودک و نوجوان ۱۹ساله شد/ بزرگداشت سوسن طاقدیس

دبیر انجمن نویسندگان کودک و نوجوان از برگزاری جشن نوزدهمین سالگرد تاسیس این نهاد مدنی همراه با بزرگداشت سوسن طاقدیس در روز چهارشنبه (۲۹ آذر ۱۳۹۶) خبر داد.

به گزارش کودک پرس ، دبیر انجمن نویسندگان کودک و نوجوان اظهار کرد: امسال هم مانند سال‌های گذشته نوزدهمین سالگرد تاسیس انجمن نویسندگان کودک و نوجوان را با حضور نویسندگان و اعضای انجمن در روز چهارشنبه (29 آذر 1396) در محل این نهاد مدنی برگزار می‌کنیم.

جعفر توزنده‌جانی افزود: همچنین طبق سنت هرساله که در این مراسم بزرگداشتی برای یکی از نویسندگان کودک و اعضای باسابقه انجمن برگزار می‌کردیم امسال هم بزرگداشتی برای سوسن طاقدیس از نویسندگان پیشکسوت این حوزه برگزار می‌کنیم و در عین حال به دلیل تقارن با شب یلدا، مراسم «شب چله» هم در انجمن خواهیم داشت.

به گفته توزنده‌جانی، این مراسم توام با اجرای موسیقی، شاهنامه‌خوانی، حافظ خوانی و بیان داستان‌ها و خاطراتی از شب یلدا خواهد بود.

دبیر انجمن نویسندگان کودک و نوجوان، درباره تفاهم‌نامه‌ای که سال گذشته در سالگرد انجمن نویسندگان منعقد شده بود، نیز توضیح داد: سال گذشته تفاهم‌نامه‌ای بین کتابخانه عمومی حسینیه‌ ارشاد و انجمن نویسندگان کودک و نوجوان شکل گرفت و قرار شد کارگاه‌ها و دوره‌های آموزشی داستان‌نویسی و ادبیات کودک و نوجوان با همکاری انجمن در محل کتابخانه حسینیه‌ ارشاد برگزار شود، که بخش دیدار با نویسندگان انجام شد و کودکان و نوجوانان با نویسندگان و مترجمانی مانند سیامک گلشیری، فرهاد حسن‌زاده، ویدا اسلامیه و داوود امیریان دیدار کردند. همچنین بخش تحلیل اقتباس سینمایی از آثار ادبی توسط عزت‌الله الوندی و داوود امیریان نیز با نمایش فیلم‌هایی مانند «زندگی پای» و «هابیت» انجام شد اما فعلا بخش آموزش دادستان‌نویسی به نوجوانان اجرا نشده است.

هر ساله در این مراسم از برگزیدگان جلسه‌های قصه‌خوانی انجمن تقدیر می‌شود.

 

نوزدهمین سالگرد انجمن نویسندگان کودک و نوجوان، ساعت 17 چهارشنبه 29 آذر‌ماه در محل این تشکل واقع در تقاطع خیابان‌های سمیه و مفتح، بن‌بست پروانه برگزار می‌شود.

 

 

منبع: ایبنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار