126532
۲۳ آذر ۱۳۹۶
مدیرکل بهزیستی آذربایجان غربی خبر داد؛

۴۰۰ نفر از نابینایان در آذربایجان غربی زیر ۱۸ سال هستند

مدیرکل بهزیستی آذربایجان غربی گفت: ۴۰۰ نفر از نابینایان در آذربایجان غربی زیر ۱۸ سال بوده و نوجوان هستند.

به گزارش کودک پرس ، سعید فریور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار کودک‌پرس در ارومیه، اظهار داشت: افراد دارای اختلالات بینایی در سطح جامعه حدود یک درصد جمعیت را تشکیل می‌دهند که اغلب آنها نیازی به ارائه خدمات خاص و زیرپوشش قرار گرفتن ندارند و از طریق عینک و … مشکلات آنها قابل حل است؛ از این تعداد 400 نفر زیر 18 سال هستند.

وی با بیان اینکه نوجوانان نابینا به توجه بیشتری نیازی دارند، افزود: با توجه به اینکه در سن رشد هستند همچنین باید برای آینده خود برنامه‌ریزی کنند بنابر‌این باید امکانات لازم درراستای تحصیل بدون دغدغه، آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، تعالیم فرهنگی اتخاذ شود که این مهم در مناطق کم‌برخوردار آذربایجان غربی کمتر امکان‌پذیر است.

 

این مسئول از جمله مهم‌ترین مشکلات آنها را ساعت گویا و لمسی، عصا سفید، اسپیکر و نرم‌افزارهای خاص نابینایان عنوان کرد و افزود: نوجوانانی که به خاطر حادثه، به صورت مادرزادی یا به هر دلیلی نابینا شده‌اند نباید از روند یک زندگی عادی، تحصیل و اشتغال محروم شوند.

 

 

مدیرکل بهزیستی آذربایجان غربی با بیان اینکه حدود 40 کودک در صف انتظار کاشت حلزون هستند، اظهار کرد: همه آنها به مراکز کاشت حلزون معرفی شده‌اند و دستگاه سمعک رایگان در اختیار خانواده قرار گرفته است و پس از انجام کاشت حلزون حدود پنجاه میلیون ریال کمک بلاعوض به خانواده فرد پرداخت می‌شود.

وی با خطاب قرار دادن خیران مدرسه‌ساز و سایر اقشار نیکوکار جامعه، اظهار کرد: این کودکان در انتظار یاری انسان‌هایی وارسته و خیر هستند تا اینکه طعم یک زندگی با نشاط و سرشار از شور کودکی را تجربه کنند؛ بنابراین انتظاری که وجود دارد این است که خیران عزیز به این حوزه هم توجهی داشته باشند.

 

 

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار