126518
۲۳ آذر ۱۳۹۶

طرح «کانون‌مدرسه» در استان سمنان اجرا می‌شود

مدیرکل کانون پرورش فکری استان سمنان گفت: طرح کانون‌مدرسه با عضویت سه هزار و ۳۵۰ دانش‌آموز از آبان‌ماه سال جاری در مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری استان اجرا می‌شود.

به گزارش کودک پرس به نقل از روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان، مهدی جمال از اجرای طرح کانون‌مدرسه در ۵۵ مدرسه این استان خبر داد و افزود: در این طرح سه هزار و ۳۵۰ دانش‌آموز پایه دوم تا ششم ابتدایی از ۱۲۹ کلاس شرکت دارند همچنین باید گفت این طرح با هماهنگی مدیران و کارشناسان آموزش و پرورش استان و شهرستان در ۱۶ مرکز فرهنگی‌هنری ثابت و یک مرکز سیار شهری در سمنان از آبان‌ماه سال جاری در حال اجرا است و تا نیمه‌ اول اردیبهشت‌ماه ادامه دارد.

وی افزود: کانون مدرسه، عنوان طرحی است که بر اساس آن، از ظرفیت‌ها و قابلیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی مربیان و مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در راستای درونی کردن مفاهیم آموزشی مورد نیاز دانش‌آموزان دوره ابتدایی، ترویج کتاب‌خوانی، پرورش توان تفکر و قدرت نقد در میان آنان استفاده می‌شود.

 

 

ظرفیت حضور تمام دانش‌آموزان مدارس در مراکز کانون وجود ندارد

 

مدیرکل کانون پرورش فکری استان سمنان، ایجاد خلاقیت و نوآوری و کسب مهارت‌های فردی و اجتماعی دانش‌آموزان، انس دانش‌آموزان با مطالعه و کتاب‌خوانی و پرورش قوه تفکر، لذت‌بخش کردن محیط یادگیری و استفاده از سبک‌های متنوع یادگیری با آموزش های غیر مستقیم را از اهداف اصلی این طرح عنوان کرد.

جمال افزود: نقاط قوت و ضعف طرح کانون مدرسه بررسی و ارزیابی و به گونه‌ای برنامه‌ریزی شده که هریک از مراکز فرهنگی‌هنری کانون در سراسر استان سمنان با دو مدرسه دخترانه و دو مدرسه پسرانه ارتباط برقرار ‌کنند و حداقل در دو روز هفته از هر مدرسه دانش‌آموزان یک کلاس به همراه معلمان خود در مراکز حضور ‌یابند و یکی از درس‌های کتاب‌های فارسی، علوم، اجتماعی و هدیه‌های آسمانی در قالب فعالیت‌های فرهنگی‌هنری مانند قصه‌گویی، نمایش، نقاشی و کاردستی به دانش‌آموزان ارائه شود.

 

وی افزود: با توجه به اینکه ظرفیت حضور تمام دانش‌آموزان مدارس در مراکز کانون وجود ندارد با برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته در برخی از روزهای اجرای این طرح نیز مربیان مراکز فرهنگی‌هنری کانون در مدارس حضور می‌یابند و به اجرای فعالیت‌های فرهنگی و ‌هنری در مدرسه‌ها می‌پردازند تا دانش‌آموزان بیشتری بتوانند از آن بهره‌مند شوند.

 

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار