126284
۲۲ آذر ۱۳۹۶
مدیرکل امور بانوان استانداری مرکزی:

رویکرد مهدهای کودک استان مرکزی از مرکز نگهداری به مراکز آموزشی و تربیتی تغییر کند

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری مرکزی گفت: تغییر نگرش نسبت به مهدهای کودک از مرکز نگهداری به مراکز آموزشی و تربیتی باید به صورت جدی پیگیری شود.

به گزارش کودک پرس ، زهرا فرجی در کارگروه امور بانوان و کودکان استان مرکزی با اشاره به آمار مهدهای کودک فعال در استان مرکزی اظهار داشت: در مجموع 103 مهدکودک فعال در استان مرکزی وجود دارد که در سطح شهررستان‌ها از حداقل دو مهد تا حداکثر 46 مهد فعال بوده و به‌جز شهرستان اراک و ساوه آمار مهدها در شهرستان‌ها زیر 10 است.

وی افزود: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده به منظور بازرسی از مجموع مهدهای موجود در استان تعداد 26 تیم تخصصی در نظر گرفته شده که با توجه به تعطیلی و جابه‌جایی برخی مهدهای کودک تاکنون بازدید و ارزیابی از 86 مهد انجام شده است.

مدیرکل دفتر امور بانوان وخانواده استانداری مرکزی تصریح کرد: کلیات موضوع مهدکودک‌ها شامل نوع مهدکودک براساس موقعیت جغرافیایی، نوع مهد براساس ساعات کار، میزان تحصیلات موسس مهدکودک، میزان تحصیلات مدیرفنی، ظرفیت پذیرش مهد، طرف قرارداد و تعداد کارکنان است.

فرجی خاطرنشان کرد: میزان تحصیلات موسسان مهدهای کودک استان عبارت از 60 درصد دارای تحصیلات کارشناسی، 25 درصد تحصیلات فوق لیسانس، 15 درصد دارای تحصیلات دیپلم، 8 درصد فوق دیپلم، یک درصد زیر دیپلم و یک درصد دارای تحصیلات حوزوی است.

وی ادامه داد: میزان تحصیلات مدیران فنی مهدها عبارت از 68 درصد تحصیلات کارشناسی، 15 درصد دیپلم، 11 درصد فوق لیسانس، 4 درصد فوق دیپلم و 2 درصد دارای تحصیلات حوزوی هستند.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری بیان کرد: باتوجه به نتایج حاصل از بررسی‌های انجام شده بیش از 60 درصد مسائل مربوط به ایمنی و بهداشت در مهدهای کودک ناشی از سوء مدیریت موسسان و پرسنل است که بدون شک می‌توان با برخی ایده‌ها و نظرات سازنده و ابتکارات افراد این ضعف و قصورها را تا حد مطلوبی تعدیل کرد.

فرجی عنوان کرد: بخش اصلی مشکلات مهدهای کودک به سبب استیجاری بودن بیش از 95 درصد آنها است که سبب ضعف عملکرد مطلوب مهدها می‌شود و با توجه به اهمیت ایمنی و سلامت کودکان، نظارت آتش‌نشانی در تمامی شهرستان‌ها الزامی است.

وی اضافه کرد: از جمله طرح‌هایی که باید در رابطه با مهدهای کودک استان پیگیری شود عبارت از ضرورت واگذاری امور مهدهای کودک به بخش خصوصی، تغییر نگرش نسبت به مهدهای کودک از مرکز نگهداری به مراکز آموزشی و تربیتی، شناسایی و معذفی مهدهای موفق از نظر میزان رعایت شاخص‌های بهداشتی، ایمنی و محیط زیستی و غیره است که باید به صورت جدی پیگیری شود.

منبع: تسنیم

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار