126282
۲۳ آذر ۱۳۹۶

مشارکت ۳میلیاردریالی خیران خمین برای کمک به افرادتحت پوشش بهزیستی

رئیس اداره بهزیستی شهرستان خمین گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون خیران در کمک به بهزیستی شهرستان خمین، سه میلیارد و ۲۵۰ میلیون ریال به صورت نقدی و غیرنقدی مشارکت کردند.

به گزارش کودک پرس، اسماعیل خانجانی در جلسه بررسی فعالیت های بهزیستی شهرستان خمین اظهار داشت: توانمند سازی معلولان و مددجویان تحت حمایت بهزیستی از طریق ایجاد اشتغال از رویکرد های مهم این نهاد است و مشارکت خیرین نیز عمدتا در این راستا هزینه می شود.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان خمین ادامه داد: ایجاد کارگاه های کوچک و زود بازده از اقدامات مهم و موثر در خصوص اشتغالزایی معلولان است و توانمند سازی و اشتغال افراد تحت حمایت خودباوری و افزایش روحیه اعتماد به نفس را در آنها باعث می شود که تاثیر به سزایی در کاهش افسردگی این افراد خواهد داشت.

خانجانی تصریح کرد: بسیاری از افراد تحت حمایت بهزیستی هستند که تلاشی برای اشتغال و کاریابی ندارند و در واقع از طریق کمک های افراد نوع دوست و خیران، امرار معاش می کنند که به یک عادت برای آنها تبدیل شده و شایسته نیست که کار کردن را از خود دریغ می کنند.

 

رئیس اداره بهزیستی شهرستان خمین بیان کرد: با همکاری و مساعدت خیران و افراد نوع دوست برای جلوگیری از این نوع موازی کاری بایستی اطلاع رسانی دقیق تری به منظور اقدامات خیرخواهانه برای این افراد احصا شود.

وی گفت: مناسب سازی مبلمان شهری علاوه بر نیاز معلولان از خاسته های به حق سالمندان نیز هست و دستگاه های اجرایی بایستی در این زمینه همکاری های لازم را انجام دهند.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان خمین خاطرنشان کرد: این مناسب سازی در اولویت کاری شورای شهر و شهرداری است و می طلبد که اداره اوقاف و امور خیریه نیز در خصوص مناسب سازی معابر مساجد و امامزاده ها برای سالمندان و معلولان اقدامات جدی تری داشته باشند.

 

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار