125824
۲۱ آذر ۱۳۹۶

تصمیم جدید سازمان لیگ والیبال/ نقره‌داغ شمسی‌های نوجوان

تیم والیبال شمس تهران از سوی سازمان لیگ فدراسیون والیبال ایران با جریمه مواجه شد.

به گزارش کودک پرس ، سازمان لیگ و كمیته انضباطی فدراسیون والیبال این روزها بسیار پرتنش و پركار شده است. هر روز یک اتفاق جدید در لیگ رخ می‌دهد كه مسئولان سازمان لیگ را با چالش‌های جدید روبه رو كرده و در نهایت موجب می شود تصمیمات جدیدی گرفته شود.

در آخرین تصمیمی كه از سوی سازمان لیگ فدراسیون والیبال ایران گرفته شد، تیم والیبال شمس تهران كه به منظور حمایت از تیم نوجوانان ایران و با حضور ملی‌پوشان نوجوان پا به لیگ برتر گذاشت؛ با كسر امتیاز و جریمه مالی مواجه شد.

 

 

دلیل این كسر امتیاز و جریمه مالی برای شمس از سوی فدراسیون این چنین بیان شد:

«دور مقدماتی مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه های برتر رده سنی نوجوانان پسر سال 96 جام شهید «محسن حججی» از 13 تا 17 آذرماه با حضور یازده تیم در دو گروه به میزبانی کاشان برگزار شد. سازمان لیگ فدراسیون والیبال اعلام کرد که نماینده باشگاه شمس در این رقابت ها حضور نیافته است و بر اساس بند 15 (7-15) آئین نامه سازمان لیگ، باشگاه شمس 300 میلیون ریال جریمه و سه امتیاز از تیم لیگ برتری این باشگاه کسر می شود. تیم شمس در پایان دور رفت مرحله مقدماتی لیگ برتر والیبال با چهار برد و 12 امتیاز در رتبه نهم جدول قرار گرفت که بر اساس اعلام سازمان لیگ سه امتیاز این تیم کم خواهد شد.»

 

بر این اساس تیم بزرگسالان شمس كه البته خودش به نوعی تیم نوجوانان محسوب می شود، تلاش‌هایش بی‌نتیجه ماند و حالا با كسر سه امتیاز جایگاه نهمی خود را از دست خواهد داد. این تصمیم هرچند بر مبنای آیین‌نامه سازمان لیگ گرفته شده است؛ اما این سوال را ایجاد می‌كند كه آیا سازمان لیگ و كمیته انضباطی فدراسیون والیبال در همه موارد این چنین بر مبنای قانون تصمیم‌گیری می كند؟ سوال دیگر این است آیا تیمی كه خود با تركیب نوجوانان در لیگ حضور پیدا كرده است، آیا نیاز بود كه به دلیل تیم ندادن در همین رده نوجوانان با چنین جریمه سنگینی مواجه شوند؟ شاید بهتر بود كه تصمیمات در راستای تیمی كه با هدف كمک به رده ملی وارد لیگ برتر شده است تا این سخت‌گیرانه گرفته نمی‌شد یا اگر قرار است بر اساس قانون‌ها و اساس‌نامه‌های موجود رفتار شود، در همه موارد مشابه نیز شاهد چنین اقدامات و تصمیماتی باشیم.

 

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار