موقعیت فعلی شما : خانه/اجتماعی و حوادث
204349
۱۱ شهریور ۱۳۹۸

نگاه جدی باید آینده‌نگری به والیبال باشد

کارشناس والیبال گفت: کسب مقام پنجمی جهان برای تیم نوجوان بد نیست و باید آینده‌نگر باشیم.

به گزارش کودک پرس ، محمود افشار دوست درباره نتایج تیم والیبال نوجوانان در رقابت‌های قهرمانی جهان گفت: ابتدا به تیم و کادرفنی خداقوت و خسته نباشید می‌گویم. کسب عنوان پنجمی در جهان مقام بدی نیست هرچند که انتظارات از این تیم بالابود. لیاقت تیم ایران بیش‌تر بود و باید روی سکو می‌رفتیم.

دبیر پیشین فدراسیون والیبال تاکید کرد: در رده سنی نوجوانان دو رویکرد وجود دارد. نخست اینکه به دنبال کسب مقام و رتبه باشیم و فقط نتیجه گرایی و روی سکو رفتن مهم باشد بدون اینکه نگاهی به آینده داشته باشیم. من این رویکرد را نمی‌پسندم. رویکرد دوم این است شرایطی برای تیم نوجوانان ایجاد شود که در مسابقات آسیایی سهمیه حضور در مسابقات جهانی را به دست آورند و در این رقابت‌ها حضور داشته باشند.

وی افزود: در این رویکرد باید هدف اصلی آینده نگری باشد و کسب مدال نیز جزو اهداف باشد اما همه چیز نباشد. نگاه جدی باید آینده نگری به والیبال باشد. تیم برزیل چند سالی است که در رده سنی نوجوانان روی سکو نرفته اما در رده بزرگسالان موفق است. باید آینده نگر باشیم.

افشار دوست درباره نتیجه تیم ملی والیبال بانوان در مسابقات قهرمانی آسیا نیز گفت: به این تیم نیز خسته نباشید می گویم. چندین ماه در اردوهای ملی و چند تورنمنت حضور داشتند. از سال ۹۱ که در فدراسیون والیبال فعالیت داشتم اردوهای ملی در همه رده های سنی مرتب برگزار و حتی کمپ اختصاصی بانوان افتتاح شد. امکانات اولیه برای برداشتن قدم ها و شکوفایی استعداد ها فراهم شد. اما در بخش بانوان موضوع این است که زمان شروع به کار بانوان با مردان متفاوت است.

 

وی ادامه داد: جذب والیبال در بخش بانوان در رده سنی ۱۴-۱۳ سال است و همین کار را سخت می کند. این بازیکنان در ۱۷ -۱۸ سالگی عضو تیم ملی می شوند و زمان برای کار پایه و آموزش کم است. همچنین مسابقات کمی برایشان برگزار می شود. اگر شرایطی فراهم می شد که رقابت‌های مختلفی در رده های سنی برای بانوان برگزار شود می‌توان به آینده امیدوار بود. ابتدا باید تیم های باشگاهی خوبی داشته باشیم. بی ثباتی تیم های باشگاهی نه تنها در بخش بانوان بلکه در بخش مردان وجود دارد. باید قوانینی گذاشته شود تا بتوانیم اسپانسرها را جذب کنیم و در آنصورت برای کسب نتیجه به آینده امیدوار باشیم.

 

 

 

منبع: مهر

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار