125690
۲۰ آذر ۱۳۹۶

عدم توجه به تربیت دینی فرزندان، موجب بروز معضلات اجتماعی می‌شود/ تبعات برگشت‌ناپذیر لقمه حرام

کارشناس مذهبی گفت: امروز با معضلات اجتماعی فراوانی مواجه هستیم که یکی از آن‌ها اعتیاد جوانان و نوجوانان است که می‌توان به جرأت گفت دلیل اصلی آن عدم توجه والدین به تربیت فرزندان است.

به گزارش کودک پرس، حجت‌الاسلام موسی سلمان‌پور با اشاره به اینکه توجه والدین به تربیت فرزند یک بحث بسیار مهم و ارزشمند است، اظهار کرد: بخش مهم تربیت فرزند بر عهده خانواده است و مشکلات و معضلات اجتماعی و اخلاقی موجود در جامعه که در حال افزایش و اثرات آن در جامعه به وضوح قابل مشاهده است به‌ علت کم‌توجهی والدین به تربیت صحیح دینی فرزندان است.

وی با تأکید بر اینکه خانواده در تربیت فرزند رسالت مهمی برعهده دارد، بیان کرد: همان‌گونه که والدین نسبت به خوراک و پوشاک فرزندان خود توجه ویژه‌ای دارند باید به همان اندازه نسبت به تربیت فرزندان که آینده به دست آن‌ها رقم می‌خورد، حساسیت ویژه‌ای داشته باشند.

این کارشناس مسائل مذهبی با اشاره به اینکه بخش اعظم تربیت برعهده خانواده و سپس برعهده مدرسه، دانشگاه و اجتماع است، ادامه داد: اگر خانواده به‌عنوان اولین حلقه تربیتی در انجام رسالت اصلی خود که تربیت فرزند است کوتاهی کند، فرزند در آینده تحت تأثیر آموزگار خود قرار نمی‌گیرد، زیرا شخصیت او در خانواده شکل گرفته و والدین الگوی اصلی او هستند.

 

سلمان‌پور با بیان اینکه تربیت فرزندان باید بر اساس آموزه‌های دینی، دستورات ائمه و آیات قرآن‌کریم صورت گیرد، افزود: امروز با معضلات اجتماعی فراوانی مواجه هستیم که یکی از آن‌ها اعتیاد جوانان و نوجوانان است که بخش عظیمی از جامعه را فراگرفته است که می‌توان به جرأت گفت دلیل اصلی آن عدم توجه والدین به تربیت فرزندان و عدم نظارت بر ارتباطات آن‌ها با افراد جامعه است.

 

 

وی اضافه کرد: والدین باید نسبت به تربیت فرزندان خود بر اساس آموزه‌های دینی توجه ویژه‌ای داشته باشند زیرا ارتباط کودک تا 6 سالگی با والدین است و سپس وارد جامعه می‌شود و ارتباط با خانواده تا سال‌های متمادی ادامه دارد، بنابراین عدم توجه والدین به این مسئله می‌تواند تبعات جبران‌ناپذیری بر فرد و اجتماع داشته باشد.

امام جمعه سابق اردل با اشاره به اینکه در آموزه‌های دینی بر آثار لقمه حلال در تربیت فرزند تأکید ویژه‌ای صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: لقمه حلال تأثیر بسیار مهمی در تربیت فرزند دارد و اگر خانواده‌ها به بهانه فقر و مشکلات اقتصادی بر این امر مهم بی‌توجه باشند و از هر راهی اقدام به تأمین مخارج و معیشت زندگی خود کنند می‌تواند موجب ایجاد آثار مخرب در فرد شود.

سلمان‌پور در پایان گفت: اگر رشد انسان بر مبنای لقمه حرام صورت گیرد، تبعات آن برگشت‌ناپذیر است و سوءرفتار و اخلاق در فرد در جامعه و خانواده دور از انتظار نیست.

 

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار