125486
۲۰ آذر ۱۳۹۶

۲۰۰۰ مدرسه آذربایجان‌غربی هوشمندسازی شد

رئیس اداره فناوری اطلاعات و ارتباطات اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: بیش از دو هزار مدرسه در استان هوشمندسازی شده است.

به گزارش کودک پرس، محمد شیرعلیزاده در جمع خبرنگاران افزود: از کل چهار هزارو ۸۰۰ مدرسه استان تاکنون ۲ هزار و ۴۱۵ مدرسه هوشمند سازی شده و حتی کلاسهای هوشمند سازی شده در برخی ازمدارس در ۲ نوبت کاری مورد استفاده دانش آموزان قرار می گیرند.

وی با اشاره به به اینکه با درنظر گرفتن مدارس دو نوبته تعداد مدارس هوشمند افزایش می باید گفت: با این معیار سنجش هم اکنون ۲ هزارو ۹۳۸ مدرسه استان با هفت هزار و ۷۶۱ کلاس درس به تجهیزات لازم برای هوشمند سازی مجهز شده اند.

شیرعلیزاده با بیان اینکه سال گذشته تعداد کلاسهای هوشمند در آذربایجان غربی پنج هزار و ۵۶۴ کلاس بوده است عنوان کرد: هزینه هوشمند سازی هر کلاس درس ۴۰ تا ۵۰ میلیون ریال است و مهمترین هدف در این زمینه تغییر رویکرد در یادگیری از معلم محوری به دانش آموز محوری می باشد.

وی عنوان کرد: هم اکنون در زمینه هوشمند سازی و استفاده از تجهیزات نوین و فن آوری های روز در بخش آموزش نگاه رقابتی در میان مدارس شکل گرفته در حالیکه باید نگاه مثبت و مبتکی بر یادگیری در مدارس در این زمینه حاکم باشد.

 

 

رئیس اداره فناوری اطلاعات و ارتباطات اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی بیان کرد: ناحیه یک ارومیه در زمینه هوشمند سازی کلاسهای درس موفقیت بسیاری کسب کرده و توانسته از ۲ هزار و ۴۴۲ کلاس خود یکهزار و ۱۷۹ کلاس را هوشمند کند.

شیرعلیزاده با اشاره به اینکه در زمینه آموزش همکاران نیز در راستای بهره گیری از ابزار هوشمند سازی ۲۵ هزار و ۱۱۶ نفر در دوره ها حضور یافته و یا در حال طی دوره هستند اظهار داشت: این مدارس به نیمه الکترونیک، الکترونیک، نیمه هوشمند، هوشمند و هوشمند پیشرفته تقسیم می شوند.

شیرعلیزاده با بیان اینکه اغلب مدارس مجهز شده در آذربایجان غربی در ردیف مدارس نیمه الکترونیک و الکترونیک قرار دارند و مدرسه تمام هوشمند پیشرفته در استان وجود ندارد اضافه کرد: هم اکنون به علت گستردگی موضوع نیارمند توجه بیشتر به این موضوع هوشمند سازی هستیم.

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار