125450
۱۹ آذر ۱۳۹۶

خانه کودک و شاهنامه در مشهد افتتاح شد/ ترویج فرهنگ شهروندی با داستان‌های شاهنامه

مدیر منطقه یک شهرداری مشهد رویکرد شهرداری را در خانه کودک و شاهنامه ترویج فرهنگ شهروندی با استفاده از داستان‌های شاهنامه عنوان کرد.

به گزارش کودک پرس ، جواد اصغری در افتتاحیه مراسم خانه کودک و شاهنامه با اشاره به اینکه خانه شاهنامه در گذشته در منطقه 11 و 12 ایجاد و حذف شده بود، گفت: رویکرد ما در این مرکز ترویج فرهنگ شهروندی از سنین پایه است که با استفاده از اساطیر و داستان‌های شاهنامه فرهنگ شهروندی را اشاعه و ترویج کنیم.

وی افزود: اشاعه نظم، احترام به قانون و حقوق دیگران، همسایه‌مداری از جمله تعالیم شهروندی است که در نظر داریم مخاطبان ما آموزش ببینند.

مدیر منطقه یک شهرداری مشهد با بیان اینکه جامعه مخاطب خانه کودک و شاهنامه دانش‌آموزان هستند، اضافه کرد: برای گروه سنی دبستان و دوره اول دبیرستان آموزش‌هایی طراحی کرده ایم که با استفاده از آنها فرهنگ شهروندی را آموزش ببینند.

 

 

اصغری با اشاره به اینکه خانه کودک و شاهنامه در قالب پاره‌وقت برای آموزشگاه‌ها دائر است، گفت: این مرکز از تمامی مراکز آموزشی برای حضور دعوت می‌کند و مراکز طبق زمان بندی در این مرکز آموزش می‌بینند.

وی ادامه داد: خانه کودک و شاهنامه ۱۵۰ متر مربع است که مکان آن در گذشته وجود داشته، اما برای استفاده بهینه تجهیز و مناسب‌سازی شده است.

مدیر منطقه یک شهرداری مشهد متذکر شد: بر روی دیوارهای این مرکز نقاشی‌هایی کشیده شده است که با استفاده از آنها داستان‌های شاهنامه منتقل می‌شود.

 

اصغری با اشاره به اینکه تلاش داشتیم تا حداقل هزینه را برای این مرکز انجام دهیم، یادآور شد: هزینه بهسازی و تجهیز این مرکز ۸۰ میلیون تومان شده که در نوع خود مبلغی بسیار مناسب است.

وی ادامه داد: این مرکز قرار است، آموزش مفاهیم شهروندی را بر پایه داستان‌های شاهنامه به کودکان و نوجوانان آموزش دهد.

 

منبع: فارس

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار