موقعیت فعلی شما : خانه/سازمان بهزیستی
247130
۲۱ مرداد ۱۴۰۲
«خیریه اسرا»

چهارراه‌های شهر در قرق چهار خانواده افغانستانی است

مشایخی، مدیرعامل «خیریه اسرا»، گفت: در سه ماه اول سال با طرح نهال امید، ۶۴ کودک خیابانی را جمع‌آوری کردیم که ۵۹ کودک افغانی بودند و ۸۰ درصد از این تعداد اصلاً نیازمند نبودند و کمترین آنها درآمد ماهیانه ۱۵ میلیون تومان داشتند.

به گزارش کودک پرس ، روز سه‌شنبه ۱۷ مرداد مهدی بخشی دادستان استان از «خیریه اسرا» مجموعه حامی کودکان خیابانی واقع در سرآسیاب بازدید کرد و به بررسی مشکلات مرتبط با این کودکان در جامعه پرداخت.

از ۶۴ کودک جمع‌آوری شده ۵۹ کودک اتباع بودند

مدیرعامل «خیریه اسرا» با بیان اینکه، مشکلمان کودکان خیابانی است؛ گفت: ۹۹ درصد این کودکان خیابانی اتباع هستند. کودک خیابانی کودکی است که در پوشش شغل‌های کاذب قرار می‌گیرد و این برای جامعه آسیب‌زننده است.

او ادامه داد: ما طرح نهال امید و اقدام و عمل را طراحی کردیم و آن را با همکاری بهزیستی، شهرداری و اداره اتباع انجام دادیم. کارکنان ما طی ۷۲ ساعت بچه‌ها را غربال می‌کنند. اطلاعات دقیق از وضعیت زندگی این افراد را بدست می‌آورند و این اطلاعات را به مجموعه منتقل می‌کنند. در صورتی که اتباع باشند آنها را به اداره اتباع و درصورت ایرانی بودن به اداره بهزیستی معرفی می‌کنیم.

مشایخی افزود: در سه ماه اول سال این طرح، ۶۴ کودک خیابانی را جمع‌آوری کردیم که ۵۹ کودک افغانی بودند و ۸۰ درصد از این تعداد اصلاً نیازمند نبودند و کمترین آنها درآمد ماهیانه ۱۵ میلیون تومان داشتند.

او معتقد است: این موضوع و فرهنگ مردم افغانستان باعث شده که خانواده از کودک بهره‌کشی کند و زیر بار این موضوع که کودک باید کودکی کند نمی‌روند.

مشایخی بزرگ‌ترین مشکل را فرزندآوری زیاد اتباع دانست و گفت: مورد داشتیم مادر متولد ۶۸ است ۹ فرزند و ۴ بچه سقط کرده است. اتباع با اینکه سال‌های زیادی است در ایران زندگی می‌کنند؛ اما هنوز از فرهنگ فرزندآوری زیاد کوتاه نیامدند.

چهارراه‌هایی که در قرق خانواده‌های اتباع است

مدیرعامل خیریه اسرا با بیان اینکه قلمروبندی در سر چهارراه‌های کرمان شده، گفت: ۴ طایفه اتباع چهارراه‌های شهر را گرفته‌اند و هر چهارراه تحت سیطره یک گروه است و هیچ‌کس حق ندارد وارد حوزه‌ی گروه دیگر شود.

او ادامه داد: پدر روی موتور نشسته و بچه‌ها را رصد می‌کند. هر یک ساعت پول بچه‌ها را می‌گیرد که اگر شهرداری یا مرکزی به سراغ بچه‌ها آمد پولی نداشته باشند.

در صورتی که شهرداری به وظیفه‌اش عمل نکند برخورد می‌کنیم

مدیرعامل «خیریه اسرا» و معاون اجتماعی اداره کل بهزیستی استان می‌گویند که شهرداری مدتی است که جمع‌آوری کودکان خیابانی را انجام نمی‌دهد.

بخشی، دادستان استان در این باره با بیان اینکه جمع‌آوری کودکان برای شهرداری بار مالی ندارد، گفت: اگر شهرداری وظیفه جمع‌آوری کودکان خیابانی را که باید انجام دهد را پیگیری نکند برخورد می‌کنیم. این کار بار مالی برای شهرداری ندارد و انجام‌ندادنش ترک فعل است.

بخشی با بیان اینکه نمی‌شود در این کار نیروی انتظامی را دخالت داد، گفت: نیروی انتظامی وظایف دیگری دارد، مثلاً دزدی‌هایی که اتفاق می‌افتد. نمی‌شود از آنها برای جمع‌کردن بچه‌ها استفاده کرد. اما شهرداری که وظیفه این کار را دارد باید به آن عمل کند.

او ادامه داد: انجام ندادن این کار سودی برای شهرداری ندارد، در صورتی که طی یک ماه آینده بررسی کنیم و متوجه شویم شهرداری به این مهم رسیدگی نمی‌کند حتماً طبق قانون با آنها برخورد می‌کنیم.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار