موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه/کودک پلاس
125388
۱۹ آذر ۱۳۹۶
سیروس حسن‌پور:

بودجه شورای راهبردی سینمای کودک ۱۰ درصد هزینه ساخت بود

کارگردان سینمای کودک و نوجوان گفت: فیلم من یکی از ۶ فیلمی بود که از شورای راهبردی سینمای کودک بودجه دریافت کرد، اما به علت این که بودجه مذکور تنها ۱۰ درصد از بودجه پروژه بود، از ساخت آن اثر خودداری کردم.

به گزارش کودک پرس ، موضوع بی‌توجهی مسئولان فرهنگی کشور به عرصه فیلم‌های کودک و نوجوان، موضوعی است که دیگر مسبوق به سابقه شده است و ادامه بی‌توجهی‌ها به این عرصه، این ژانر ارزشمند را به وضعیت اغما کشانده است. سینمای کودکی که روزی یکی از بهترین و محبوب‌ترین گونه‌های سینمایی در کشور به شمار می‌آمد، این روز‌ها شرایط مناسبی ندارد.

 

روز پنج شنبه برنامه تلویزیونی «سینما دو» حامد عنقا میزبان ایرج محمدی و سهیل موفق با موضوع سینمای کودک و نوجوان بود؛ برنامه‌ای که در آن این دو سینماگر گلایه‌های بسیاری درباره وضعیت نامناسب سینمای کودک و نوجوان به میان آوردند و گفتند که در زمان ریاست حجت الله ایوبی، شورای راهبردی سینمای کودک از 6 فیلم کودک و نوجوان حمایت شده است.

 

سیروس حسن‌پور یکی از آن 6 نفری است که فیلمش توسط شورای راهبری سینمای کودک برای حمایت مالی انتخاب شده است، او درباره این حمایت‌ها صحبت‌هایی مطرح کرده است که در ادامه مشاهده می‌کنید.

 

سیروس حسن‌‌پور کارگردان سینمای ایران درباره فیلم‌هایی که از شورای راهبردی سینمای کودک در زمان ریاست حجت الله ایوبی بودجه دریافت کردند؛ گفت: فیلم من نیز یکی از آن فیلم‌هایی بود که در این شورا، بدون اطلاع من مورد بررسی قرار گرفت و در آخر هم یک دهم هزینه‌هایی که برای ساخت آن پروژه مورد نیاز بود را به عنوان بودجه فیلمم تصویب کردند. من هم بخاطر این که این مبلغ بسیار ناچیز بود، از ساخت آن فیلم کودک خودداری کردم.

وی پاسخ به این سؤال که چرا صحبت‌های مطنطن مدیران سینمایی درباره سینمای کودک و نوجوان در این سالها، خروجی ندارد؟، بیان کرد: والا دیگر خسته‌ شده‌ایم. آنقدر درباره اهمیت سینمای کودک و نوجوان صحبت کرده‌ایم و هیچ حرکت امید بخشی انجام نشده است، خسته شده‌ایم. احیای سینمای در حال اغمای کودک و نوجوان نیازمند عزمی جمعی از تولید تا توزیع و اکران است؛ اما متأسفانه این عزم وجود ندارد و اوضاع سینمای کودک و نوجوان روز به روز بدتر می‌شود.

 

این کارگردان سینمای ایران تصریح کرد: من بعد از ساخت چندین اثر کودک و نوجوان، این ژانر را کنار گذاشته‌ام و در حال حاضر سریال ملودرام می‌سازم. من چرا باید این کار را انجام بدهم؛ اگر سینمای کودک و نوجوان این چنین به نابودی کشیده نمی‌شد، آیا من به سمت ساخت سریال ملودرام می‌آمد؟، به هیچ عنوان این کار را نمی‌کردم. متأسفانه مدیران سینمایی کشورمان وقتی این گلایه‌ها را می‌شوند به جای این که در صدد ترمیم شرایط باشند به سینماگر می‌تازند که چرا چنین صحبت‌هایی را به میان آورده‌ای. من چهار سال هیچ اثری تولید نکردم، در طول این چهار سال هیچ کسی نیامد و بگوید چرا فیلم نمی‌سازی.

حسن‌پور درباره نقشی که مدیران فرهنگی کشور می‌توانند در ترمیم این شرایط ایفا کنند، اظهار کرد: به نظرم در درجه اول باید مدیران سینمایی کشور درباره سینمای کودک و نوجوان با خودشان به یک جمع‌بندی برسند. ترمیم این شرایط تنها وظیفه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیست، بلکه نهاد‌های مانند وزارت آموزش و پرورش، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، حوزه هنری، بنیاد سینمایی فارابی و نهادهای دیگر نیز باید دست در دست هم دهد و این شرایط نا به سامان سینمای کودک و نوجوان را بهبود بخشند.

 

منبع: تسنیم

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار