125375
۱۹ آذر ۱۳۹۶

غربالگری تنبلی‌چشم برای ‌۵۲ هزار کودک همدانی انجام می‌شود

معاون فرهنگی و پبشگیری بهزیستی همدان گفت: به‌منظور حفظ سلامت کودکان، غربالگری تنبلی‌چشم برای ‌۵۲ هزار کودک همدان انجام می‌شود.

به گزارش کودک پرس ، امیر کوپائیان اظهار داشت: غربالگری تنبلی‌چشم‌ برای کودکان‌ سه‌ تا شش سال٬ یک‌ برنامه سراسری است که همه ساله توسط سازمان‌ بهزیستی انجام می‌گیرد .

وی با بیان‌اینکه تا پایان آذرماه غربالگری تنبلی‌ چشم‌ در پایگاه‌ها را تمدید شده است٬ تصریح کرد: در این مدت 120 مرکز غربالگری تنبلی‌چشم در سطح‌استان فعال است و علاوه بر آن تعدادی نیروهای سیار به‌روستاها می‌روند و همه کودکان سه تا شش سال را غربالگری می‌کنند.

معاون فرهنگی و‌ پیشگیری بهزیستی استان همدان با بیان اینکه در سال گذشته 50 هزار و 700 کودک سه تا شش ساله را مورد غربالگری تنبلی‌ چشم‌ قرار دادیم٬ ابراز کرد: امسال هدف ما پوشش 70 درصدی کودکان جامعه هدف است و امیدواریم بتوانیم 52 هزار کودک‌را غربالگری کنیم.

 

 

کوپائیان تصریح کرد: غربالگری اولیه تنبلی‌چشم را غربالگری سطح یک می‌نامیم و کودکانی که در این ارزیابی مشکوک هستند را برای بررسی بیشتر به مراکز تخصصی بینایی سنجی که طرف قرار داد بهزیستی و‌ رایگان هستند ارجاع می‌دهیم.

وی با بیان اینکه هزینه غربالگری تنبلی‌چشم‌ در سطح‌ یک٬ 2 هزار تومان است٬ اظهار داشت: این در حالی‌است‌که ارزیابی سطح دو و خدمات تخصصی بینایی‌سنجی برای کودکان مشکوک و مبتلا به تنبلی چشم‌ کاملا رایگان است و‌علاوه بر آن کمک هزینه خرید عینک و‌ جراحی چشم در اختیار کودکان‌بی بضاعت قرار می‌گیرد.

 

معاون‌ فرهنگی و‌ پیشگیری بهزیستی استان با اشاره به اینکه در سال گذشته دو هزار و ‌400 کودک در ارزیابی اولیه مشکوک به تنبلی چشم‌ بودند٬ تصریح کرد: این تعداد کودکان به طور رایگان در مراکز‌ تخصصی‌ بینایی‌سنجی بررسی شدند که یک هزار و 100 کودک٬ بیمار تشخیص داده‌ شدند و 45 میلیون تومان برای کمک به هزینه جراحی و خرید عینک در کودکان بی‌بضاعت هزینه شد.

 

منبع: تسنیم

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار