124616
۱۶ آذر ۱۳۹۶

بسته جامع بهزیستی برای معلولین

بسته ویژه بهزیستی، در تلاش است تا با آموزش‌های لازم به معلولین ذهنی پای این گروه را به بازار کسب و کار باز کند.

به گزارش کودک پرس، افروز صفاری فرد مدیرکل توانمندسازی معلولین سازمان بهزیستی با اشاره به بسته جامع آموزشی و توانبخشی کم توانان ذهنی زیر 15 سال گفت: این بسته آموزشی در تلاش است تا بتواند برای معلولان ذهنی زیر 15 سال مفیدتر از روش ها و شیوه های گذشته باشد.

 

 

او گفت: تحقیقات ثابت کرده است که افراد کم توان ذهنی از طریق بازی مطالب جدید را بهتر می آموزند، در نتیجه معلولین برای ادامه آموزش مصمم تر می شوند.

صفاری فرد افزود: ما انتظار داریم بعد از 4 سال کودکان ناتوان به توانمندی مورد انتظار دست یابند.

او گفت: این بسته جامع برای اولین بار و به مدت 10 ماه برای آموزش معلولین مورد استفاده قرار گرفت که در کمال تعجب نتیجه خوبی داشت که به زودی در کل مراکز مورد استفاده قرار می گیرد.

صفاری فرد گفت: در مراکز حرفه آموزی، آن دسته از شغل هایی که در توان معلول و مورد نیاز جامعه است برای معلولین آموزش داده می شود.

صفاری فرد گفت: ما این بسته ها را در مراکز غیر دولتی به اجرا می گذاریم، وظیفه سازمان بهزیستی آموزش این بسته ها به مربیان است لذا ما مشکلی برای اجرای این طرح در کل کشور نداریم.

به گفته مدیرکل توانمندسازی معلولین سازمان بهزیستی تنها نیمی از معلولین ذهنی آموزش پذیر هستند و مابقی غیرقابل آموزش هستند.

او افزود: ما در هفته معلولین هستیم، این هفته فرصتی است تا از حقوق معلولین دفاع کنیم.

 

 

علی همت محمودنژاد مدیر عامل انجمن دفاع از حقوق معلولین با اشاره به وجود 90 کارگاه آموزشی و آموزش 3200 نفر از معلولین در این کارگاه ها گفت: این تعداد کارگاه به این معناست که منابع مالی ما برای این گروه بسیار کم است.

او با بیان اینکه آموزش معلول از تکالیف آموزش و پرورش است، گفت: متاسفانه نظام آموزشی کشور با نیاز امروز معلولین ذهنی همخوانی لازم را ندارد.

او گفت: برای یک دوره آموزش 10 ماه کم است بلکه باید یک مطالعه طولانی تر صورت بگیرد تا بعد از روشن شدن نقاط ضعف طرح و رفع آن در کل مراکز مورد استفاده قرار گیرد.

محمود نژاد افزود: هر کودک معلول آموزش خاص خود را می خواهد، در حال حاضر ما کمبود مربی داریم و حداقل به 20 هزار نیرو برای آموزش معلولین نیازمندیم، درحال حاضر بهزیستی از کمبود نیروی تخصصی در این عرصه رنج می برد.

او گفت: این بسته در صورت حمایت می تواند برای معلولین کارساز باشد این درحالیست که بودجه بهزیستی در سه سال گذشته بسیار انقباضی بوده است.

او گفت: لایحه حمایت از حقوق معلولین برای 5 سال مورد بررسی قرار گرفت تا همه حقوق معلولین مدنظر قرار گیرد لذا در صورت تصویب مشکلات این گروه بطور چشم گیری کاهش می یابد.

 

 

 

منبع: شبکه خبر

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار