موقعیت فعلی شما : خانه/دسته بندی نشده
1244
۲۴ مرداد ۱۳۹۵

تجلیل از مادران موفق در امر شیردهی در آستارا

شیر مادر، هدیه ای آسمانی از سوی خدا برای تامین سلامت و آرامش مادران و کودکان است.

به گزارش کودک پرس    حسین احمدی شیر مادر را یک غذای کامل و سالم برای نوزادان و کودکان ذکر کرد و افزود: ترویج فرهنگ تغذیه با شیر مادر یک وظیفه همگانی است که در این میان، سهم پزشکان و بهورزان محیط در بخش بهداشت و درمان چشمگیرتر می باشد.
وی تغذیه انحصاری شیر مادر در شش ماهگی نخست تولد نوزاد را یک ضرورت دانست و ادامه داد: شیر مادر به علت دارا بودن مقدار چربی و پروتئین لازم در تکامل وزنی و شخصیتی کودک موثر است که روند تغذیه با شیر مادر حداکثر تا دو سال نیز می تواند ادامه یابد.
احمدی اضافه کرد: پیشگیری از بیماری های عفونی و گواراشی، تقویت سیستم ایمنی بدن نوزاد و همچنین ایجاد استحکام بخشی حس عاطفی بین مادر و نوزاد از جمله فواید تغذیه با شیر مادر محسوب می شود.
کارشناس مسئول بهداشت خانواده شبکه بهداشت و درمان آستارا نیز در ادامه این آیین با اشاره به اینکه تغذیه با شیر مادر در جهت تامین سلامت مادران نیز موثر واقع می شود ، اظهار کرد: مادران در دوره شیر دهی باید به اندازه کافی خواب و استراحت لازم را داشته باشند و نسبت به برنامه غذایی خودشان نیز توجه جدی کنند تا بوسیله پرخوری و یا سوء تغذیه اختلال در شیردهی آنها ایجاد نشود.
بختیار حیدرنیا شیر مادر را هدیه ای آسمانی از سوی خدا برای تامین سلامت کودک ذکر و اظهار کرد: تغذیه با شیر مادر ضمن استحکام بخشی به روابط عاطفی مادر و شیرخوار باعث نجات جان میلیون ها شیرخوار از ابتلا به بیماری های شایع نظیر اسهال ، عفونت های تنفسی و عفونت های گوش می شود.
وی شیر مصنوعی را به علت دارا بودن عناصر و ترکیبات نامناسب باعث ایجاد سوء تغذیه در کودک عنوان کرد و گفت: شیرمادر حاوی تمام مواد مغذی ضروری و مواد ایمنی بخش برای مقابله با انواع بیماری هاست و به اهمیت این موضوع می توان با اشاره آن در قرآن کریم به صورت مستقیم در هشت بار بیش از پیش پی برد.
در پایان همایش به 22 نفر از کودکان عضو مرکز شماره دو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آستارا که در مسابقه نقاشی با موضوع تغذیه با شیر مادر شرکت کرده بودند جوایزی توسط شبکه بهداشت و درمان شهرستان این شهرستان اهدا شد.
تجلیل از پونه رجایی پور ، سوسن کارگر و نسرین ایمان پور از کارکنان نمونه شبکه بهداشت و درمان در امر ترویج تغذیه با شیر مادر و همچنین تجلیل از مینا دارایی و ندا صفریان به عنوان مادرانی که به مدت 24 ماه اقدام به شیردهی کرده بودند از دیگر بخش های این آیین بود.
در این آیین حسنی احمدیان عضو چهارساله مرکز شماره دو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آستارا به قرائت شعر پرداخت.
مجموعه بهداشت و درمان شهرستان آستارا با شش مرکز بهداشتی ، یک بیمارستان 104 تختخوابی ، یک مرکز شبانه روزی در لوندویل و 23 خانه بهداشت با حدود 500 نفر پرسنل به مردم این شهرستان خدمات ارائه می دهند.
شهرستان 86 هزار نفری آستارا در غرب استان گیلان و در نوار مرزی جمهوری آذربایجان واقع است.

 

 

منبع:   ایرنا

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار