123458
۱۱ آذر ۱۳۹۶
یک کارگردان تئاتر عنوان کرد:

کمک‌هزینه‌ها با توجه به هزینه آثار تخصیص داده شوند

یک کارگردان در بخش خیابانی بیست ‌و چهارمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک ‌و نوجوان گفت: کمک‌هزینه‌ها با توجه به هزینه آثار تخصیص داده شوند.

به گزارش کودک پرس ، زهرا مریدی که به‌عنوان کارگردان با نمایش خیابانی «آش مهربانی» از تهران در بخش تئاتر خیابانی بیست‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک نوجوان حضور دارد، درباره داستان و شیوه اجرایی این نمایش اظهار کرد: «آش مهربانی» بر اساس قصه «آش سنگ» نوشته روبرت ژیرو نوشته شده است.

وی مخاطبان این نمایش را هم کودکان دانست و هم بزرگسالان و در ادامه گفت: این مسئله یکی از مهم‌ترین خصلت‌های تئاتر عروسکی است چون عروسک برای تمام سنین جذابیت دارد. فکر می‌کنم موضوع و شعرهایی که در نمایش وجود دارد می‌تواند مخاطبان را به خود جذب کند. البته ممکن است یک کودک پنج‌ساله سی درصد از نمایش را درک کند و نوجوان 15 ساله پنجاه‌ درصد و یک بزرگسال تمام نمایش را درک کند.

 

 

این کارگردان تئاتر ضمن اعلام این نکته که کمک‌هزینه‌های جشنواره کفاف تولید یک کار عروسکی را نمی‌دهد، گفت: باید بر اساس متریالی که در آثار استفاده می‌شود، کمک‌هزینه‌ها به گروه‌ها تخصیص داده شوند. از سویی دیگر در اغلب جشنواره‌ها ما با معضل محدودیت در زمینه اعضای گروه مواجه می‌شویم که شرایط خوبی نیست.

وی ادامه داد: همان‌طور که با دقت روی تعداد اعضای گروه نظارت می‌کنند، به این مسئله که آثار چه میزان هزینه در پی‌دارند! نیز نظارت کنند؛ هنوز این مسئله برای من تجربه نشده است و بازهم تئاتر عروسکی کار می‌کنم! دکور و عروسک‌های من بسیار حجیم است و ناچار هستم با وانت دکور نمایش را به همدان ببرم که بسیار هزینه‌بر است! در یکی از جشنواره‌ها برای هر بار اجرا، 50 هزار تومان هزینه وانت دادم اما کمک‌هزینه‌ای که به من تعلق گرفت با گروه‌هایی که دکور خاصی نداشتند، یکسان بود.

«آش مهربانی» روزهای شنبه 11 آذرماه ساعت 15:30 و یک‌شنبه 13 آذر ساعت 16:30 در محوطه مجتمع فرهنگی‌سینمایی شهید آوینی شهر همدان اجرا می‌شود.

 

نمایشنامه «آش مهربانی» را سجاد بهره‌مند و محسن قیصری بر اساس «آش سنگ» نوشته روبرت ژیرو نوشته‌اند و زهرا مریدی کارگردانی این نمایش را بر عهده دارد.

محسن قیصری تک‌بازیگر نمایش و زهره قاسمی، میثم میثاقی، امیرمحمد انصافی، ملیحه مقدمی‌اسفندآبادی و هوتن آزادی عروسک‌گردانان این اثر هستند. از دیگر عوامل این نمایش خیابانی می‌توان به امیرمحمد انصافی؛ شاعر و آهنگ‌ساز، سارا دبیری و زهرا مریدی؛ طراحان و سازندگان عروسک، محسن قاسمی؛ طراح و ساخت آکسسوآر صحنه، زهره قاسمی؛ طراح و دوزنده لباس‌ها، مریم صفایی؛ طراح پوستر و سامان حیدریان؛ دستیار کارگردان اشاره کرد.

بیست‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک‌ونوجوان با دبیری مریم کاظمی از 10 تا 15 آذرماه در شهر تاریخی همدان برگزار می‌شود.

 

منبع: فارس

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار