123349
۱۱ آذر ۱۳۹۶

دانش‌آموزان را باید بر اساس هوش فردی تربیت کرد

معاون آموزش متوسطه وزیر آمورش و پرورش گفت: امروزه برای توجه به استعدادهای برتر به دنبال توجه به هوش‌های چند گانه دانش‌آموزان هستیم و باید هر دانش‌آموزی را بر اساس هوش خودش تقویت کنیم.

به گزارش گروه آموزش و پرورش کودک پرس، علی زرافشان معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش در دومین جشنواره ایده‌های برتر دانش‌آموزی استان تهران که در ناحیه 2 ری برگزار شد، با اشاره به اینکه امروزه این برنامه‌های خلاق سبب ایجاد یک تحول در نگاه دانش‌آموزان شده است، اظهار داشت: دانش‌آموز امروز از یک عنصر منفعل به یک عنصر فعال تبدیل شده است.

وی افزود: امروز در سراسر کشور شاهد برگزاری همایش‌های بزرگی هستیم که سهم اصلی آن بر عهده دانش‌آموزانی است که پژوهشگر و محقق هستند.

معاون آموزش متوسطه وزیر آمورش و پرورش با اشاره به اینکه توسعه منابع انسانی و رقابت اقتصادی از ملاک‌های اصلی توسعه یافتگی در دنیاست، تصریح کرد: امروز به این نتیجه رسیده‌اند که توسعه اقتصادی بدون توسعه فناوری صورت نمی‌گیرد و بخش جدید رقابت‌های جهان، بخش نوآوری است.

زرافشان ادامه داد: امروزه کشوری می‌تواند از منابع خود بهره برداری بهتر کند که در شاخص‌های نوآوری حرف برای گفتن داشته باشد.

وی با تأکید بر اینکه دنیای امروز، دنیای ایده‌هاست، یادآور شد: کشور ایران نیز امروز در مسیر پیشرفت و حرکت رو به جلو قرار دارد.

معاون آموزش متوسطه وزیر آمورش و پرورش گفت: امروزه برای توجه به استعدادهای برتر به دنبال توجه به هوش‌های چند گانه دانش‌آموزان هستیم و باید هر دانش‌آموزی را بر اساس هوش خودش تقویت کنیم.

زرافشان خاطرنشان کرد: توسعه پژوهش سرا‌های دانش‌آموزی و برگزاری مسابقات و نمایشگاه‌ها از جمله اقدامات مهم دولت در جهت کشف و بروز استعدادهای دانش‌آموزان است.

 

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار