123018
۰۹ آذر ۱۳۹۶

چهارمین نشست ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برگزار شد

چهارمین نشست شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان ایلام با حضور استاندار ایلام و مدیرکل بنیاد شهید استان برگزار شد.

به گزارش کودک پرس ، سلیمان رستمیان مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام در نشست شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با اشاره به اهمیت موضوع ایثار و گذشت در جامعه، افزود: جامعه امروز ما نیازمند تقویت روحیه گذشت و ایثار است و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت موجب رشد روحی و معنوی و حل بسیاری از مشکلات در جامعه می شود.

رستمیان با تشریح برخی از اصول راهبردی فرهنگ و ایثار شهادت افزود :
تفکر شهید و شهادت در کشور ما راهبردی و نیاز جامعه ی سرشار از معنویت است .

وی به برخی از فعالیتها که به در همین راستا انجام شده اشاره کرد و افزود:
تشکلهای مردم محور و استفاده از ظرفیت‌های نخبگان خانواده‌های معظم شهدا از جمله رویکردهایی است این نهاد به آن توجه نموده است .

سلیمان رستمیان گفت: حیات بشری همواره حاصل فداکاری افرادی است که از تمام هستی خود گذشتند تا حیات جامعه را تضمین کنند و اوج این ایثارگری ها و فداکاری ها را می توان در شهادت خلاصه کرد .
مدیرکل بنیاد تصریح کرد: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه کمتر از شهادت نیست و بهترین روش برای اشاعه این فرهنگ در جامعه، گسترش آن در میان نسل نوجوان و جوان است.
وی افزود: داشته های ما در حوزه ایثار و شهادت بسیار زیاد است و اگر استفاده از این ظرفیت ها در جامعه نهادینه نشود دچار خسران خواهیم شد.

رستمیان، خدمت به خانواده های شهدا و جانبازان را افتخار و وظیفه ای انسانی و شرعی برای مسئولان و مردم دانست و اظهارکرد: جامعه باید در قبال این افراد، قدردانی خود را به نمایش بگذارد، هرچند هر چقدر هم که به این عزیزان خدمت کنیم نمی توانیم ذره ای از ایثار و مجاهدت های آنان را پاسخگو باشیم.
استاندار ایلام، قاسم سلیمانی دشتکی در این نشست افزود: دستگاههای اجرایی استان از ظرفیت قوانین و مقررات موجود برای خدمات رسانی به ایثارگران استفاده کنند.

رئیس شورای استانی ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت ضمن درخواست از مسئولین ذیربط برای سرکشی از خانواده های شهدا، بیان کرد: کارگروهی به ریاست معاون سیاسی و امنیتی استاندار به همکاری بنیاد استان جهت برگزاری یادواره شهدا تشکیل و تمهیدات لازم اندیشیده شود.
شایان ذکر است این جلسه به ریاست استاندار ایلام قاسم سلیمانی دشتکی و به عضویت جانشین فرمانده سپاه استان ایلام جمال شاکرمی، فرمانداران، روسای ادارات و بنیاد های تابعه استان ایلام و به دبیری مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام سلیمان رستمیان برگزار شد.

لازم به ذکر است شورای عالی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بر اساس ماده 63 قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران، شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تشکیل شده که عمده هدف این شورا جلوگیری از فراموشی فرهنگ والای ایثار و صیانت از آن می باشد.

 

منبع: ایثار

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار