122561
۰۸ آذر ۱۳۹۶

اهتمام به تربیت اسلامی معلمان در قالب برنامه‌های رسمی و غیر رسمی دانشگاه فرهنگیان

سرپرست دانشگاه فرهنگیان گفت: در این دانشگاه در برنامه رسمی و غیر رسمی در قالب انجمن، تشکل‌ها و هیأت‌های مذهبی بر حرکت به سمت کسب شایستگی‌هایی چون تربیت اسلامی معلمان و تربیت معنوی آنها تأکید داشته‌ایم.

به گزارش گروه آموزش و پرورش کودک پرس، محمود مهرمحمدی سرپرست دانشگاه فرهنگیان در واکنش به صحبت دبیرکل کانون تربیت اسلامی مبنی بر حاکم بودن تفکر آموزش و پرورش غیراسلامی بر دانشگاه فرهنگیان اظهار داشت: از ایشان تشکر می‌کنیم که به عنوان نماینده یک جریان فکری، افکار و اندیشه‌هایشان را مطرح می‌کنند اما از کارشناسان و صاحب‌نظران در مقام قضاوت این ادعا سؤال می‌کنم که آیا ممکن است شورای عالی انقلاب فرهنگی بر اجرای اساسنامه مصوب خود نظارت نداشته باشد؟

وی افزود:‌ ما مجری مصوبات هیأت امنا هستیم، آیا هیأت امنا مصوبات غیر اسلامی به‌دست ما داده است؟ نمایندگان نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه اگر تفکر را غیر اسلامی می‌دیدند، نباید اعتراض می‌کردند؟

 

مهرمحمدی اسناد بالادستی و هیأت امنا را به عنوان عالی‌ترین مراجع تصمیم‌گیری برای دانشگاه فرهنگیان دانست و خاطر نشان کرد: اگر شرایط غیر اسلامی در دانشگاه فرهنگیان حاکم باشد تمامی این نهادهای نظارتی باید حساسیت و واکنش نشان می‌دادند و طرح این عنوان به معنی منفعل دیدن آنها و نادیدگرفتن شأن و جایگاه آنان است.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان تأکید کرد: آیا نباید عدالت در قضاوت نصب العین یک مسلمان باشد؟ آیا ما مجازیم قضاوت را به مسلخ سیاست ببریم؟

مهرمحمدی با برشمردن شایستگی‌های در دستور کار دانشگاه فرهنگیان برای معلمان و اهتمام در جهت تحقق آنها از جمله تربیت اسلامی معلمان، تقویت هویت ایرانی اسلامی، شناخت سیره اهل بیت(ع) و تربیت معنوی اظهار کرد: ما در دانشگاه فرهنگیان در برنامه رسمی و غیر رسمی (در قالب انجمن، تشکل‌ها و هیأت‌های مذهبی) بر حرکت به سمت کسب این شایستگی تأکید داشته‌ایم.

وی به موضوع اصلاح ساختار دانشگاه فرهنگیان پرداخت و گفت: برای چابک‌سازی و کارآمدی هرچه بیشتر دانشگاه، اصلاح ساختار را دستور کار خود قرار دادیم و برای رسیدن به الگوی مطلوب از مدیران درخواست مشارکت جدی داریم.

 

 

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار