موقعیت فعلی شما : خانه/استانها/فرهنگ و رسانه
243200
۰۳ اسفند ۱۴۰۰

همدان | راه اندازی مرکز تخصصی تربیت اسلامی کودک و نوجوان

مرکز تخصصی تربیت اسلامی کودک و نوجوان در همدان راه اندازی شد؛ جایی که قرار است برای نسل آینده استان برنامه ریزی کند.

به گزارش کودک پرس ،امام جمعه همدان در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان همدان گفت: وظایف و تکالیف پیش بینی شده برای دستگاه‌ها و نهادهای مردمی در سند فرهنگی باید به صورت دقیق قابلیت اجرایی داشته باشد.

حجت الاسلام «حبیب الله شعبانی موثقی» با تأکید بر استفاده از توان علمی نخبگان حوزوی و دانشگاهی و فعالان فرهنگی در تدوین سریع سند فرهنگی استان افزود: امیدواریم این هرچه زوذتر رونمایی شود.

وی بیان کرد: توجه به مسئله تربیت کودک و نوجوان از مطالبات رهبر معظم انقلاب است و راه اندازی مرکز تخصصی تربیت اسلامی کودک و نوجوان می‌تواند تاثیر بسزایی در آینده فرهنگ استان داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در استان گفت: باید از ظرفیت تالار قرآن شهر همدان برای اهداف و فعالیتهای تربیتی و مطالعاتی به درستی استفاده شود.

حجت الاسلام شعبانی موثقی تأکید کرد: با برگزاری جلسات شورای فرهنگ عمومی در ساعت غیر از ساعات اداری می‌توان هم به کار مردم رسیدگی کرد و هم جلسات به شکل بهتر برگزار شود.

استاندار همدان هم گفت: تدوین سند فرهنگی استان باید به صورت عملیاتی و اجرایی انجام شده و کمیته‌های اجرایی شورای فرهنگ عمومی مسیر اجرایی شدن سند فرهنگی را بررسی کنند.

«علیرضا قاسمی فرزاد» افزود: تعلیم و تربیت حلقه مفقوده جامعه است که ضرورت دارد در سند فرهنگی به شکل مطلوبی در نظر گرفته شده و اجرایی شود.

وی تصریح کرد: با اجرای سند فرهنگی، بسیاری از روابط اجتماعی در سطح مهد کودک و مقطع ابتدایی که تربیت‌پذیری کودکان بالا است؛ برطرف می‌شود.

استاندار همدان با تأکید بر استفاده از ظرفیت‌های مردمی و گروه‌های جهادی برای عملیاتی کردن سند فرهنگی گفت: مقدار مشارکت مردم و گروه‌های جهادی در عملیاتی کردن سند فرهنگی، موفقیت کارهای شورای فرهنگ عمومی را نشان می‌دهد.

در این جلسه، حجت الاسلام محمد باقر اجاقی به عنوان مسئول فرهنگی دفتر نماینده ولی فقیه در استان و مهدی زرینه به عنوان مسئول مرکز تخصصی تربیت کودک و نوجوان همدان معرفی شد.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار