122496
۰۷ آذر ۱۳۹۶
نماینده مجلس عنوان کرد؛

روان‌شناسان به امداد فرهنگی کودکان مناطق زلزله زده کمک کنند

نماینده‌ مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی گفت: حضور روان‌شناسان کودک در مناطق زلزله‌زده‌ غرب کشور می‌تواند در تسریع بهبود جسمی و روانی کودکان و نوجوانان موثر باشد.

به گزارش کودک پرس ، احمد صفری به تاثیرهای امدادهای فرهنگی برای کودکان و نوجوانان اشاره کرد و اظهار داشت: کودکان و نوجوانان زلزله‌زده دچار آسیب‌ها و مشکلات روحی شده‌اند، در این بین فعالیت‌های فرهنگی که جریانی خاطره‌ساز برای آن‌هاست می‌تواند یاری‌گر آنان باشد.

وی با تاکید بر اینکه امداد فرهنگی سبب می‌شود تا کودکان کمی به حال عادی خود برگردند و از بحران فاصله بگیرند، افزود: در این بین کانون قدم‌های مثبتی برداشته است اما ما انتظار داریم با توجه به اینکه این بخش از کشور سال های متمادی دچار مشکلات متعدد بوده و اکنون نیز مدارس بسیاری در آن مناطق از بین رفته است، نهادها و سازمان‌های دیگر با کودکان و نوجوانان کرمانشاه همراه شوند.

 

 

** اجرای طرح «کانون مدرسه» در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه

طرح «کانون مدرسه» در ادامه‌ امدادهای فرهنگی به مناطق زلزله‌زده غرب کشور و در اولین روز کاری مدارس شهرستان زلزله‌زده قصر شیرین اجرایی شد.این طرح در راستای عدالت فرهنگی و به منظور تعامل بیشتر آموزش رسمی و غیررسمی اجرا می‌شود.
ستاد امداد فرهنگی کودک و نوجوان مناطق زلزله‌زده‌ غرب کشور همچنین با اعزام مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به مدارس فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی را به میان دانش‌آموزان برد.
قرار است دیگر مربیان استانی و کشوری کانون نیز در سایر مدرسه‌های این مناطق حاضر شوند و تا تثبیت وضعیت مناطق زلزله‌زده، این برنامه‌ها ادامه می یابد.

 

 

** تقویت فعالیت عکاسی و راه‌اندازی انجمن‌های هنری کانون

مدیر آفرینش‌های ادبی و هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از تقویت فعالیت عکاسی در مراکز کانون و فراهم شدن مقدمات راه‌اندازی انجمن‌های هنری در سال آینده خبر داد.
حسین علیجانی در اولین نشست کارگروه تخصصی «هنر عکاسی در کانون» افزود: بر این باوریم که انجمن‌های ادبی و هنری دروازه‌هایی مطمئن برای تحقق اهداف سند چشم‌انداز کانون در بخش هنری است.

وی اظهار داشت: تشکیل انجمن‌های هنری در سال 97، اعزام اساتید با هدف افزایش دانش و بینش مربیان و کارشناسان هنری و انتشار مطالب تخصصی با موضوع عکاسی برای کودکان و نوجوانان از مهم‌ترین برنامه‌های سال آینده در آفرینش‌های ادبی و هنری است.
اولین کارگروه تخصصی «هنر عکاسی در کانون» با حضور کارشناسان و متخصصان هنر عکاسی کودک در دفتر اداره‌کل آفرینش‌های ادبی و هنری برگزار شد.

 

منبع: ایرنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار