122235
۰۵ آذر ۱۳۹۶

شمار کشته‌های حمله تروریستی مصر به ۳۰۵ تن رسید/ ۲۷ کودک بین قربانیان

پایگاه خبری «مصراوی » نوشت: دادستانی کل مصر شنبه در بیانیه‌ای، اعلام کرد شمار کشته‌های حمله تروریستی روز جمعه به مسجدی در روستای ‘الروضه’ در منطقه سینای مصر به ۳۰۵ تن افزایش یافت و شمار زخمی‌ها نیز به ۱۲۸ نفر رسید.

به گزارش کودک پرس ، داستانی کل مصر تصریح کرد که 27 تن از این کشته ها ، کودکانی بودند که همراه با خانواده هایشان در نماز جمعه حضور یافته بودند.

دادستانی مصر شمار افراد مسلحی که در این حمله شرکت داشتند را 25 تا 30 تن اعلام کرد.
بر اساس این بیانیه، تروریست ها در حالی که پرچم داعش با خود حمل می کردند، با پنج دستگاه خودرو خود را به این مسجد رسانده و و پس از آن از طریق درب ورودی و 12 پنجره مسجد به سوی نمازگزاران آتش گشودند و پس از این حمله ، هفت دستگاه خودروی شهروندان را نیز به آ تش کشیدند..

گروه ‘انصار بیت المقدس’ وابسته به گروه تروریستی داعش، مسئولیت حادثه تروریستی روز جمعه مسجد الروضه در بئر العبد در شمال سینا را به عهده گرفت.
عبدالفتاح السیسی رئیس جمهوری مصر با محکوم کردن این حمله تروریستی، سه روز عزای عمومی در مصر اعلام کرد و گفت: این جنایت بدون مجازات نخواهد ماند.

السیسی افزود: این جنایت تروریستی وحدت و اراده مردم مصر برای مبارزه با تروریسم را تقویت خواهد کرد و نیروهای مسلح و پلیس بهای خون کشته شدگان را از تروریست های تکفیری پس خواهند گرفت و به زودی امنیت و ثبات به این منطقه باز خواهد گشت و جنایت آنها بی پاسخ نخواهد ماند.

 

منبع: ایرنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار