122142
۰۵ آذر ۱۳۹۶
مریم کاظمی خبر داد؛

همدان میزبان رویدادی بین‌المللی در حوزه تئاتر کودک و نوجوان

مریم کاظمی دبیر جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان از آماده‌سازی ۱۶ سالن آمفی تئاتر برای برگزاری این رخداد فرهنگی در همدان خبر داد.

به گزارش کودک پرس ، مریم کاظمی در نشست خبری بیست و چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان درهمدان اظهار کرد: شعار امسال جشنواره ‘کودکی همسفر قصه ها’ است و پوستر جشنواره با همین مضمون طراحی و به چاپ رسیده است.
وی با بیان اینکه بودجه جشنواره امسال 15 درصد افزایش دارد، خاطرنشان کرد: در این دوره از جشنواره به غنای بیشتر و کیفیت بخشی برنامه ها توجه بیشتری خواهد شد.

 

کاظمی به پذیرفتن هشت اثر خارجی در این دوره از جشنواره اشاره کرد و افزود: حضور این آثار برای ارتقای شاخص های تئاتر داخلی به ویژه استان همدان فرصت خوبی است.
دبیر بیست و چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان، حضور پررنگ دانش آموزان را از ویژگی های جشنواره امسال ذکر کرد و گفت: تئاتر باید در بین دروس آموزش و پرورش گنجانده شود.
کاظمی بیان کرد: تئاتر مقوله ای علمی است و مانند مباحث ریاضی و ادبیات فارسی باید به دانش آموزان آموخته شود.

 

وی از انجام تبلیغات محیطی و آماده سازی فضای شهر همدان درچند روز آینده خبر داد و گفت: تاخیر به وجود آمده به دلیل تقارن با عزاداری های محرم و صفر بوده است.
دبیرجشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان با بیان اینکه بخش داوران کودک از جشنواره امسال حذف شده است یادآورشد: داوری آثار کاری تخصصی است و ترجیح می دهیم کودکان از برنامه های شاد و متنوع بهره مند شوند.

 

وی از مردم و مسئولان همدان خواست برای ماندگاری جشنواره در این استان تلاش کنند و شرایط و امکانات را باب میل جشنواره و مهمانان ارتقا دهند.
همدان از 10 تا 15 آذرماه سال جاری میزبان جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان است.

 

منبع: ایرنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار