121925
۰۴ آذر ۱۳۹۶
معاون وزیر آموزش و پرورش:

سند تحول بنیادین در سینمای کودک و نوجوان مورد توجه قرار گیرد

معاون وزیر آموزش و پرورش نسبت به موضوع آموزش و تربیت در سینمای کودک و نوجوان نکاتی را بیان کرد.

به گزارش کودک پرس ، حجت‌الاسلام محی‌الدین بهرام محمدیان در مراسم افتتاح چهل و هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم رشد اظهار داشت: فیلم‌های آموزشی- تربیتی گیشه ندارند تا سرمایه خود را به‌دست آوردند بنابراین باید اقتصاد فیلم آموزشی جزو سرمایه‌گذاری‌ها برای آموزش و فرهنگ در کشور تلقی شود.

 

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان این‌که باید به فیلم آموزشی و تربیتی به‌عنوان یک ضرورت توجه و برای آن سرمایه‌گذاری شود، افزود: همچنان که برای معلم، تولید کتاب، مجله و سایر بسته‌های آموزشی سرمایه‌گذاری می‌کنیم باید برای تهیه و تولید فیلم آموزشی هم سرمایه گذاشت.

 

محمدیان با بیان اینکه سینمای کودک و نوجوان در کشور ما دچار چالش جدی است، افزود: این سینما می‌تواند با پیوند خوردن با فیلم‌های آموزشی و تربیتی و مبنا قراردادن سیاست‌های سند تحول بنیادین آموزش و پرورش هم سبب تهیه فیلم‌های آموزشی و هم رونق سینمای کودک و نوجوان را شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: سینمای آموزشی و تربیتی اندکی متفاوت با سرگرمی و تفریحی است؛ بنابراین در شاخص‌های این بخش از سینما، معنا محوری و مفهوم محوری اصل و اساس است. جشنواره فیلم رشد درصدد است آموزش و یادگیری و مفاهیم اساسی تربیت را به زندگی علمی دانش‌آموزان نزدیک کند.

 

وی با بیان اینکه سند تحول بنیادین به آموزش و پرورش توصیه کرده تا از رسانه‌های متنوع یاددهی و یادگیری بهره بگیرد و محیط‌های متنوع را برای یادگیری و یاددهی برگزیند، افزود: کلاس و کتاب درسی تنها محیط و رسانه یادگیری نیست و همه فضای مدرسه و محیط مدرسه، محیط‌های آموزشی ما هستند. صدا، نور و تصویر می‌تواند با ترکیب معنا نزدیک‌ترین وسیله و محیط برای جان بخشیدن به متون آموزشی باشد.

 

منبع: تسنیم

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار