121575
۰۱ آذر ۱۳۹۶

اختتامیه جام باشگاه های کتابخوانی کودک و نوجوان کرمان برگزار شد

اولین دوره جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان شهرستان کرمان همراه با تقدیر از مروجین کتاب دیروز به کار خود پایان داد.

به گزارش کودک پرس ، مهدی ملانوری رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کرمان با بیان اینکه ۲۲۳ باشگاه کودک و نوجوان در سطح شهرستان کرمان در مدارس، مراکز کانون پرورش فکری، کتابخانه ها و مساجد تشکیل شده اند، گفت: اولین دوره جام باشگاه های کتابخوانی کودک و نوجوان از تابستان آغاز و تا الآن ادامه داشت.

وی اظهار کرد: در این باشگاه ها کتاب هایی برای مطالعه به افراد معرفی شدند و در بخش رقابتی این جام کودکان و نوجوانان برای نویسنده کتاب ها نامه نوشتند یا از این کتاب ها فیلم موبایلی تهیه کردند و کتاب را به دیگران معرفی کردند.

ملانوری با بیان اینکه در مجموع ۲۲۳ باشگاه در این جام مشارکت داشتند، گفت: امروز از ۵ باشگاهی که فعالیت بیشتری داشتند، تجلیل می شود.

وی اظهار داشت: در بخش رقابتی در حوزه نامه ها ۱۰۰ نامه و در حوزه فیلم موبایلی ۲۴ فیلم به این مسابقه ها ارسال شدند که امروز از ۵ فیلم برتردر حوزه فیلم های موبایلی که با مشارکت ۱۴ کودک و نوجوان ساخته شده اند و ۵ نامه تجلیل می شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کرمان با بیان اینکه این هنوز ابتدای کار جام باشگاه ها در کرمان است و این جام و مسابقه ها قرار است سال ها بین کودکان و نوجوانان ادامه داشته باشد، نکته قابل ذکر در بحث باشگاه ها را چنین عنوان کرد: این باشگاه ها در مدت مشخص و با مربی یا تسهیلگری که آموزش دیده ثبت می شوند و بچه هایی که عضو این باشگاه ها هستند، می توانند از تخفیف ۵۰ درصدی برای خرید کتاب های این باشگاه بهره ببرند.

ملانوری با اشاره به وجود ستادی متشکل از دستگاه های مختلف چون: بهزیستی، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، اداره فرهنگ وارشاد اسلامی، آموزش و پرورش، کانون های فرهنگی و هنری مساجد و هر کدام از مراکز اجتماعی؛ حتی، مجتمع های مسکونی که ۱۰ تا ۱۲ نفر کودک و نوجوان در سنین ۷ تا ۱۴ سال دارند و به این برنامه علاقه مندند، گفت: این مراکز می توانند برای برنامه ریزی در زمینه باشگاه ها در قالب باشگاه های مدرسه ای، باشگاه های مسجدی و غیره به اداره فرهنگ و ارشاداسلامی مراجعه و باشگاه را پایه ریزی کنند.

ملانوری با بیان اینکه هفته کتاب را پشت سر گذاشته ایم، یکی از برنامه های سالیانه هفته کتاب را تقدیر از مروجین کتاب عنوان کرد و گفت: از ۴ مروج کتاب یعنی: موسسه کتابخوانی شهید فدایی، کتابفروشی طاقچه، کتابفروشی شهر فرهنگ و موسسه فرهنگی هنری عهد یار( مقر کتاب) تجلیل می شود.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار