121371
۰۱ آذر ۱۳۹۶
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان تهران:

بیش از ۱ میلیارد تومان کتاب در حوزه کودک و نوجوان در استان تهران خریداری شد

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان تهران گفت: ۱ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان کتاب در حوزه کودک و نوجوان با توجه به نیازسنجی انجام شده خریداری شد که این میزان خرید به ویژه در حوزه کودک و نوجوان در استان تهران بی‌سابقه بوده است.

به گزارش کودک پرس ، علی نیکنام در آئین تکریم مقام کتابدار و تجلیل از کتاب‌خوانان نمونه کتابخانه‌های عمومی استان تهران که در سالن آدینه برگزار شد، اظهار داشت: هفته کتاب و کتاب‌خوانی و کتابدار و همچینین حلول ماه ربیع‌الاول را تبریک می‌گویم.

وی ادامه داد: جشنواره کتابخوان رضوی در سال 95 و 96 برگزار شده که امسال رشد 2.5 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته و انتظار می‌رود که در سال آتی رشد بیشتری در این زمینه داشته باشیم که این مهم با همت کتابداران محقق می‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان تهران با اشاره به موضوع خرید کتاب تصریح کرد: امسال 1 میلیارد و 300 میلیون تومان کتاب در حوزه کودک و نوجوان با توجه به نیازسنجی انجام شده خریداری شد که این میزان خرید به ویژه در حوزه کودک و نوجوان در استان تهران بی‌سابقه بوده است.

 

نیکنام با اشاره به دیگر اقدامات در حوزه کتاب‌خوانی عنوان کرد: نشست‌های کتاب‌خوانی مختلفی، هم در بخش کودک و هم بزرگسال برگزار شده که در همین راستا بیش از 1000 نشست انجام شده است، ضمن اینکه جلسات نقد و برسی کتاب، رونمایی کتاب، کلاس‌های مختلف شاهنامه‌خوانی، حافظ‌خوانی، روان‌خوانی قرآن و همچنین نشست‌های علمی در قالب شب شعر وغیره به همت کتابداران داشتیم.

وی تأکید کرد: در زمینه تجهیز کتابخانه‌ها حدود 2 میلیارد تومان هزینه شده و 1000 قفسه، 1000 صندلی، میز پیشخوان، کانتر، رایانه وغیره خریدار شده و بخشی از کتابخانه‌ها به‌روز رسانی شد؛ همچنین 123 هزار عنوان کتاب از کتابخانه‌ها خارج و وجین شد که امید است کتاب‌های جدید خریداری و جایگزین آن‌ها شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان تهران ضمن اشاره به اهدای کتاب توسط شهروندان گفت: 43 هزار عنوان کتاب در بحث اهدای کتاب دریافت و استعلام شده که اکنون در کتابخانه‌ها مورد استفاده قرار گرفته است؛ به علاوه بنا داریم تعمیر تمام کتابخانه‌ها را انجام دهیم.

نیکنام در پایان خاطرنشان کرد: امید است امسال هم با تلاش شما بتوانیم به پیشرفت‌های بیشتر و خوبی در حوزه کتاب و کتابخوانی برسیم و هرچه بیشتر سرانه‌های کشور در حوزه کتاب‌خوانی را اتقاء دهیم.

 

منبع: تسنیم

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار