252507
۲۴ فروردین ۱۴۰۳
تهران

کدام ایستگاه های مترو تهران، اتاق مادر و کودک دارند؟

مترو تهران علاوه بر حمل و نقل و کاهش ترافیک شهری از امکانات و خدمات بسیاری نیز برخوردار است که وجود آسانسور برای افراد دارای معلولیت، خطوط راهنما برای نابینایان و اتاق‌های مادر و کودک در برخی ایستگاه‌ها از آن جمله است…

به گزارش کودک پرس ، شبکه گسترده مترو تهران با هدف کاهش ترافیک و ایجاد یک سامانه ترابری همگانی با ظرفیت بالا در پایتخت به بهره‌برداری رسید. این وسیله حمل و نقل عمومی تاکنون دارای هفت خط است که تقریبا به اکثر نقاط پایتخت دسترسی داشته و ایستگاه فعال دارد.

شاید جالب باشد بدانید که این سیستم حمل و نقل ریلی بزرگترین شبکه مترو در خاورمیانه به‌شمار می‌رود. مترو تهران در هفت خط اصلی مشغول به فعالیت است که تنها خط پنج مترو با اتصال به کرج و شهر جدید مهستان برون شهری محسوب می‌شود. لازم به ذکر است که خط پنج مترو تهران به‌عنوان اولین خط مترو تهران شناخته می‌شود که به تدریج دارای ایستگاه‌های بیشتر شده و مسیر طولانی‌تری را دربر گرفته است.

این شبکه ریلی علاوه بر حمل و نقل و کاهش ترافیک شهری از امکانات و خدمات بسیاری نیز برخوردار است که وجود آسانسور برای افراد دارای معلولیت، خطوط راهنما برای نابینایان و اتاق‌های مادر و کودک در برخی ایستگاه‌ها از آن جمله است.

 

کدام ایستگاه های مترو تهران، اتاق مادر و کودک دارند؟

شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه در راستای ارائه خدمات و امکانات بیشتر جلب رضایت شهروندان و حفظ کرامت بانوان سرزمین اقدامات گوناگونی انجام داده که احداث اتاق‌های مادر و کودک در ایستگاه‌های پرتردد مصداق بارز این جمله است. این ایستگاه‌ها در خطوط مترو پر رفت و آمدی مانند: خط یک مترو، در جهت ارتقای سلامت و بهداشت مادر و کودک، حفظ شئونات اسلامی و اخلاقی، شیردهی به نوزادان و نظافت آن‌ها، ارتقای کرامت مادران، ترویج فرهنگ تغذیه با شیر مادر و برطرف کردن نگرانی مادران در اماکن عمومی شهر ایجاد شدند.

 

کدام ایستگاه های مترو تهران، اتاق مادر و کودک دارند؟​کدام ایستگاه های مترو تهران، اتاق مادر و کودک دارند؟

در اتاق‌های مادر و کودک امکانات مختلفی مانند: گرم کردن شیر و غذای کودکان، محل خواب و استراحت کودکان، امکان شستشو و نظافت کودکان و لوازمی برای سرگرمی آن‌ها وجود دارد.

این ایستگاه‌ها در نقشه مترو تهران در خطوطی مانند: پایانه جنوب، حرم مطهر امام خمینی، تجریش، امام خمینی، بهارستان، تهرانپارس، عبدل آباد، میدان حضرت ولی عصر، ایستگاه تئاتر شهر، ایستگاه تهران (صادقیه)، شهر آفتاب و فرودگاه امام خمینی قرار دارند.

نکته جالب توجه در مورد تعداد ایستگاه‌های مادر و کودک این است که مسئولان شهری مترو، قصد دارند علاوه بر 12 ایستگاه موجود، 10 ایستگاه دیگر به این اتاق‌ها اضافه کنند و همچنین امکانات رفاهی اتاق‌های پیشین را افزایش دهند. با وجود این ایستگاه‌ها مادران و کودکان به راحتی می‌توانند در شهر از حمل و نقل عمومی بهره ‌ببرند.

 

کدام ایستگاه های مترو تهران، اتاق مادر و کودک دارند؟

با توجه به گسترش روزافزون شبکه ریلی تهران و افزایش ایستگاه‌های فعال و در دسترس شهروندان نیاز به افزایش این نوع از اتاق‌ها نیز احساس می‌شود که براساس گزارش‌ها و اعلام خبر، اتاق‌های مادر و کودک مترو تهران در ایستگاه‌های جدید و پرتردد دیگر نیز احداث خواهد شد.

این ساخت و سازها امکان، استفاده قشر مادران و راحتی و آسایش بیشتر آن‌ها را در برخواهد داشت. آسایش و آرامشی که در نبود آن بسیاری از مادران جامعه را ناچار به منفعل و در خانه ماندن می‌کند. امکان اتاق مادر و کودک به مادران کمک می‌کند که جابه‌جایی در سطح شهر برای انجام امور روزانه خود را به راحتی بدون تجربه ترافیک، اذیت شدن کودک و نبود امکانات لازم جهت پرستاری از کودک خود را داشته باشند.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار