12023
۲۴ آبان ۱۳۹۵

بنیاد کودک، حامی دانش آموزان مستعد نیازمند!

بنیاد کودک، فعالیت‌های رسمی خود را از سال ۱۳۷۸ و با این آرمان آغاز کرده است که «هیچ دانش‌آموز با استعدادی نباید به دلیل فقر، از تحصیل و تلاش بازبماند». این بنیاد که در ایران به نام «موسسه خیریه رفاه کودک» به ثبت رسیده، خود را به عنوان یک موسسه خیریه غیردولتی، غیرانتفاعی، غیرسیاسی و مردم نهاد معرفی کرده است.

به گزارش کودک پرس پرس : فرایند شناسایی و حمایت از افراد در بنیاد کودک شامل چند مرحله است: شناسایی کودکان و دانش آموزان مستعد تحصیل از طریق دفا‌تر بنیاد کودک ایران و سازمانهایی مانند بهزیستی و آموزش و پرورش، بررسی در زمینه دارا بودن شرایط و استانداردهای موسسه، جمع آوری مدارک و مستندات و در انتها جذب حامی مالی از طریق وب‌سایت موسسه و یا دفاتر آن در خارج از کشور.
بنا به گفته مدیر عامل بنیاد کودک و همچنین اعلام وب‌سایت رسمی بنیاد، این موسسه در حال حاضر بیش از ۷۲۰۰ دانش آموز و دانشجو از این طریق تحت حمایت قرار داده که در مقاطع مختلف مشغول به تحصیل بوده و بسیاری از آنان نیز از دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور، فارغ التحصیل شده‌اند.
از سایر فعالیت‌های موسسه خیریه رفاه کودک می‌توان به «تاسیس مهد کودک زندان زنان ارومیه»، «ساخت مدرسه ۶ کلاسه در ورزقان» و «توزیع مواد غذایی در مناطق زلزله زده آذربایجان» اشاره کرد.

راه‌های مختلفی برای افراد خیر در جهت کمک به این موسسه در نظر گرفته شده است، از جمله «حمایت از یک دانش‌آموز»، «مشارکت در پروژه‌های در دست اجرا»، «کمک به کودکان بیمار» و اهدای کمک‌های غیرنقدی.

در وب‌سایت رسمی بنیاد کودک، بخش ویژه‌ای برای جستجوی افراد «مددجو» اختصاص یافته است. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه و سایر فعالیت‌های بنیاد و همچنین کمک‌رسانی به صورت آنلاین می‌توانید به وب‌سایت رسمی بنیاد کودک به آدرس childf.com مراجعه کنید.

 

منبع:خبرفارسی

 

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار