11741
۲۲ آبان ۱۳۹۵

مدیریت فضای مجازی برای دانش آموزان یک نیاز است

استفاده از ظرفیت فضای مجازی کنونی که هم می تواند یک فرصت باشد و هم یک تهدید ، ضرورت بکارگیری بهینه از این ابزار و تکنولوژی و مدیریت آن بیش از هر زمان دیگری احساس می گردد که امیدواریم با برنامه ریزی و سیاست‌گذاری جهت مدیریت آن توسط آموزش وپرورش با کمک حوزه علمیه از فرصت های این تکنولوژی در کمک به تعلیم وتربیت کشور بیشتر بهره مند شویم.

به گزارش کودک پرس پرس : استفاده از ظرفیت فضای مجازی کنونی که هم می تواند یک فرصت باشد و هم یک تهدید ، ضرورت بکارگیری بهینه از این ابزار و تکنولوژی و مدیریت آن بیش از هر زمان دیگری احساس می گردد که امیدواریم با برنامه ریزی و سیاست‌گذاری جهت مدیریت آن توسط آموزش وپرورش با کمک حوزه علمیه از فرصت های این تکنولوژی در کمک به تعلیم وتربیت کشور بیشتر بهره مند شویم.

ما برای استفاده از ظرفیت های آموزشی در مدارس غیر دولتی و در حوزه آموزش از راه دور سازمان برای آموزش اولیا و دانش آموزان فرصت های خوبی ایجاد کردیم که بخشی از آن توسط مدیران مدارس و بنا به ابتکارات علمی که داشته اند انجام و بخشی از آن هم به طور حضوری، برای آشنایی اولیا و بخشی هم به صورت غیر حضوری با کمک مدارس آموزش از راه دور ارائه شد.

رئیس سازمان مدارس غیر دولتی وتوسعه مشارکت های مردمی ادامه داد: در سه سال اخیر همکاری های خوبی با حوزه علمیه داشتیم بطوری که تعدادی از مدارس ما توسط برخی مجتهدین و مراجع دینی ( به صورت گروهی یا انفرادی) با رویکرد کاملا دینی و تربیتی تاسیس و اداره می شود.

با توجه به اینکه در حال حاضر وارد مرحله عملیاتی کردن برنامه های مصوب دفتر همکاری های حوزه و آموزش وپرورش در سطوح استانی شده ایم نیازمند افزایش همکاری در قسمت پرورشی و دینی با حوزه های علمیه هستیم که امیدواریم این همکاری ها بستر مشارکتی خوبی را فراهم کرد.

با توجه به منویات مقام معظم رهبری متولی آموزش از مهد کودک تا پیش دانشگاهی تعلیم وتربیت آن با آموزش وپرورش می باشد در حال حاضر برای ساماندهی پیش دبستانی ها اقدامات خوبی صورت گرفته است و اعتقاد داریم سیاست گذاری های فرهنگی خاصی در کنار بقیه فعالیت ها باید انجام شود.

سازمان مدارس غیر دولتی این ماموریت و امکان را دارد که از ظرفیت های که در جامعه وجود دارند مثل روحانیون، صاحب نظرات دانشگاهی، تشکل های دینی و علمی و مذهبی استفاده مشارکتی داشته باشد که ممکن است این مشارکت ها در برنامه ریزی، نظریه پردازی، علمی و یا حتی در حد مشاوره و یا اقداماتی که در حوزه های نرم افزاری و سخت افزاری می تواند این رابطه را برقرار کند باشد.

رئیس سازمان مدارس غیر دولتی گفت: با توجه به قانون شوراهای آموزش وپرورش در سطح کشور ما از حضور ائمه جمعه و یا نمایندگان تام الاختیار آن در سیاست گذاری، بسیج امکانات، نظارت برای حل وفصل مشکلات و ارتقای آموزش وپرورش در سطوح استانی، شهرستان ها و حتی بخش ها بهره گرفته ایم وهمچنین نشستی هم با حجت الاسلام تقوی رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور داشتیم که امیدواریم علاوه بر ائمه جمعه، ائمه جماعات و سایر روحانیون نیز بتوانند در این زمینه همکاری لازم را در چارچوب برنامه های آموزش و پرورش با ما داشته باشند.

 

 

منبع: خبرفارسی 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار