11391
۱۹ آبان ۱۳۹۵

شش واحد زایمان طبیعی در شهرضا افتتاح شد

رئیس بیمارستان‌های شهرضا گفت: همزمان با سراسر کشور، شش واحد زایمان طبیعی در بیمارستان امیرالمومنین این شهرستان افتتاح شد.

به گزارش کودک پرسفرهاد مهری در مراسم افتتاحیه این واحدها در بیمارستان امیرالمونین(ع) شهرضا گفت: امروز 714 بلوک زایمان طبیعی بطور همزمان در کشور به صورت ویدئو کنفرانس با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افتتاح شد که 25 بلوک از آنها در استان اصفهان واقع است.
مهری تصریح کرد: یک میلیارد تومان برای ساخت این مراکز در شهرضا از محل اعتبارات طرح نظام سلامت هزینه شده است.
وی افزود: اتاق های’ال. دی. آر’ یا همان اتاق های زایمان تک نفره از راهکارهایی است که با ایجاد محیط امن، تمایل بانوان را به زایمان طبیعی افزایش می‌دهد.
رئیس بیمارستان‌های شهرضا با اشاره به خدمات طرح تحول نظام سلامت گفت: هدف از این کار افزایش زایمان به صورت طبیعی است.
مهری تصریح کرد: ساختار زایشگاه از سیستم سنتی به ترکیبی(LDR) در حال تغییر است که در آن هر مادر برای زایمان دارای اتاق اختصاصی خواهد بود.
وی افزود: در این طرح امکان حضور همراه نیز فراهم شده تا مادر و نوزاد در محیط امن و آرام، فرآیند زایمان طبیعی خود را سپری کنند.
رئیس بیمارستان‌های شهرضا گفت: یک اتاق ایزوله هم برای مادران که بیماری خاص دارند، طراحی شده است تا این بیماری به کودک منتقل نشود.
فرماندار شهرضا گفت: طرح تحول نظام سلامت با هدف برقراری عدالت در دسترسی به خدمات سلامت، کاهش پرداخت مستقیم مردم برای هزینه های سلامت و ارتقای کیفیت خدمات و با تلاش جدی عوامل و دست اندرکاران نظام سلامت، حمایت دولت و همراهی مردم با موفقیت در حال اجراست.
محسن گلابی گفت: برای اجرای طرح تحول در نظام سلامت در شهرستان شهرضا 16.3 میلیارد ریال هزینه شده که 12 میلیارد ریال از این مبلغ در حوزه عمرانی بوده است.
گلابی گفت: اجرای طرح ‘IRAPEN’ یکی از مهمترین طرح های بهداشتی و درمانی کشور بوده که شهرضا به عنوان یکی از چهار شهر کشور برای پایلوت اجرای این طرح در نظر گرفته شده است.
وی افزود: برای اجرای طرح’ IRAPEN’ در شهرضا تاکنون 5/3 میلیارد ریال از محل اعتبارات وزارت بهداشت و درمان هزینه شده است.

منبببع:خبرگزاری ایرنا

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار