موقعیت فعلی شما : خانه/استانها/دسته بندی نشده
11340
۱۸ آبان ۱۳۹۵

ارائه آموزش‌های طرح “خادم” به بیش از 12 هزار دانش‌آموز زرندی

مدیرعامل جمعیت هلال احمراستان کرمان ازپایان دوره نخست آموزش طرح خادم به بیش از 12 هزار دانش آموز زرندی خبر داد.

به گزارش کودک پرس“علی گنج کریمی” اظهار کرد: با انجام آموزش‌ های لازم و افزایش دانش امدادی در شرایط بحرانی، باید آمادگی مقابله، بازسازی و بازتوانی را در حوادث و بلایای طبیعی احتمالی داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه تعداد 11 هزار و 661 نفر دانش آموز، 300 نفر در مهدهای کودک و 50 نفر از کارکنان شرکت گاز در شهرستان زرند از آموزش های طرح خادم توسط مربیان و کارشناسان اعزامی از استان، بهره مند شده اند، افزود: دور دوم این آموزش ها توسط مربیان آموزش دیده محلی  شهرستان زرند، از امروز عصر آغاز می شود.

گنج کریمی تصریح کرد: ارتقاء مهارت‌ های فردی و جمعی جوامع دانش‌ آموزی و واکنش صحیح و سریع در برابر زلزله و استفاده کاربردی و عملی از آموخته‌ های نظری دانش‌ آموزان از اهداف برگزاری این طرح در مدارس است.

وی بیان کرد: افزایش سطح آگاهی دانش‌ آموزان در مورد زلزله و ایجاد آمادگی برای انجام واکنش‌ های صحیح و سریع در برابر آن، آشنایی دانش‌ آموزان با حوادث طبیعی و چگونگی مقابله با آن برای ایجاد آرامش روانی، برانگیختن حس کنجکاوی دانش‌ آموزان نسبت به پدیده‌های طبیعی، ایجاد فرهنگ ایمنی و مقاوم‌ سازی و نیز کاهش تلفات و خسارات ناشی از زلزله، از جمله اهداف دیگر این آموزش هاست.

مدیرعامل جمعیت هلال احمراستان کرمان با اشاره به اینکه مدیریت صحیح بحران در حوادث و بلایای طبیعی، موجب کاهش خسارت ها و حفاظت از جان انسان ها می شود، افزود: لازم است با ارائه نکات  آموزشی صحیح و پیشگیری برای مقابله با بحران و بلایای طبیعی، مردم شرایط وقوع حوادث طبیعی احتمالی را احساس کنند.

وی بر لزوم داشتن آمادگی همه دستگاه ها در برابر حوادث طبیعی تاکید کرد و ادامه داد: هر فرد به عنوان سرپرست و یا عضوی از خانواده می تواند با فراگیری توصیه های ایمنی و عمل به آن ها جان خود و اطرافیان را در برابر خطرات ناشی از زلزله حفظ کند.

گنج کریمی گفت: پناهگیری امن، رعایت نکات ایمنی در چیدمان وسایل منزل، خروج ایمن، کنترل علایم حیاتی، شناخت نقاط امن منازل و اماکن، حمل مصدوم، کمک های اولیه، پانسمان، بانداژ و آتل بندی به دانش آموزان آموزش داده شد تا ضمن ارتقاء آمادگی آن ها، آسیب های احتمالی ناشی از وقوع حوادث به ویژه زمین لرزه در مدارس کاهش یابد.

منبع:خبرگزاری ایسنا

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار