11262
۱۸ آبان ۱۳۹۵

اجرای پرونده الکترونیک سلامت دانش‌آموزان

رئیس سازمان سما از تخفیف ۵۰ درصدی در شهریه برخی از مدارس خبر داد و گفت: پرونده الکترونیک سلامت دانش‌آموزان به صورت پایلوت در هفت استان در حال اجرا است.

به گزارش کودک پرس ، احمد زرهانی با حضور در بیست‌ودومین نمایشگاه مطبوعات در رابطه با پرونده الکترونیک سلامت دانش‌آموزان با بیان اینکه دانشگاه آزاد و سازمان سما به اتفاق این پرونده را از سال گذشته مورد توجه ویژه قرار دادند گفت: تشکیل این پرونده در هیات رئیسه دانشگاه مطرح و مورد حمایت قرار گرفت و با رعایت همه دستاوردهای علم پزشکی در دنیای امروز و هم پرونده‌های سلامتی که در دنیای امروز متعارف است طراحی نهایی شد.

رئیس سازمان سما افزود: در واقع این طرح به کمک حوزه انفورماتیک دانشگاه و حوزه سلامت و بهداشت طراحی شد که از نظر زیرساخت‌های فنی و الکترونیک کار جامعی تلقی می‌شود.

وی ادامه داد: پرونده الکترونیک سلامت دانش‌آموزان امسال در ۷ استان تهران، خراسان رضوی، ایلام، آذربایجان شرقی، فارس و هرمزگان در حال اجرای آزمایشی است که به موجب این پرونده خانواده دانش‌آموزان و مدرسه به اطلاعاتی همچون انکسار در بینایی، صافی کف پا، استخوان‌بندی و به طور کلی تمام اطلاعات دانش‌آموزان به کمک پزشکان دسترسی پیدا می‌کنند که بخشی از درمان در مدرسه توسط پزشک انجام شده و مابقی برای درمان به کلینیک‌ها معرفی می‌شوند.

زرهانی با بیان اینکه مدرسه و روند درمان و بهسازی نظارت می‌کند، گفت: بعد از دریافت نقطه‌نظرات و اصلاح کاستی‌ها این طرح را به سراسر کشور تعمیم خواهیم داد.

به گفته وی، تاکنون مشکلاتی همچون مسائل مربوط به تازه‌های طراحی شده الکترونیک و برقراری ارتباط با اولیا و پزشکان و فرآیندهای مربوط به بهسازی بوده است.

تدوین و ارسال دستورالعمل‌های بانک ایده‌پردازی به استان‌های مختلف

زرهانی در ادامه درخصوص بانک ایده‌پردازی با بیان اینکه در آغاز سال تحصیلی ریاست دانشگاه آزاد دو مطلب را خطاب به مدارس سما عنوان کرد، گفت: شناخت معضلات محیط‌ زیست و راه‌های برون‌رفت از این معضلات توسط دانش‌آموزان و راه‌اندازی بانک ایده‌پردازی درخواست‌هایی بودند که آقای میرزاده خطاب به مدارس سما اعلام کرد.

وی افزود: در هر دو مورد سازمان سما دستورالعمل‌هایی را تدوین و به استان‌ها ارسال کرد که هم‌اکنون دانش‌آموزان ما در معیت اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد و اساتید و معلمان مدارس سما مشغول کار هستند و مباحث مربوط به معظلات جامعه و ارائه راه‌حل برای این معضلات را پیگیری می‌کنند.

رئیس سازمان سما ادامه داد: با توجه به اینکه کودک و نوجوان ذهن سیالی دارد وقتی در معیت رهنمودهای اساتید قرار می‌گیرد و به صورت دسته‌جمعی فکر می‌کند قطعا آزادانه می‌تواند راهکار نشان دهد که در حال حاضر نیز ایده‌ها به دست ما می‌رسد. البته لازم است این نکته را نیز متذکر شوم که دستورالعمل‌ها یک ماه پیش به استان‌ها ارسال شد.

عدم افزایش شهریه مدارس سما

رئیس سازمان سما در ادامه درخصوص تغییرات افزایش شهریه مدارس سما با بیان اینکه آموزش و پرورش فضای آموزشی را هر ساله بررسی می‌کند و براساس این ارزیابی میزان شهریه را تعیین می‌کند، گفت: امسال دستورالعملی را ارائه دادیم که براساس آن آموزشکده‌های سما مجاز شدند با تصویب شورای نظارت و هماهنگی سما در استان‌ها تا سقف ۵۰ درصد در شهریه تخفیف دهند که در بسیاری از مناطق این مساله عملیاتی شد.

زرهانی با بیان اینکه این موضوع از افت دانشجو در آموزشکده‌ها جلوگیری کرد، افزود: مدارس سما موسسات غیرانتفاعی هستند که تابع عرضه و تقاضا کار می‌کنند از این رو آموزش و پرورش هر چه اعلام کند ما آن را در دستور کار قرار می‌دهیم.

رئیس سازمان سما همچنین به طرح آزاداندیشی در مدارس سما اشاره و اظهار کرد: طرح آزاداندیشی در مدارس سما پایه‌گذاری شده و اجرایی خواهد شد. دنبال این هستیم که آزاداندیشی را از دبستان و پیش‌دبستانی آغاز کنیم و بعد به دانشگاه برسانیم.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار