موقعیت فعلی شما : خانه/استانها/دسته بندی نشده
11054
۱۶ آبان ۱۳۹۵

با قصه‌ها کودکان را نخوابانید!

برگزیده دهمین جشنواره قصه گویی استان و داور بخش نوجوان گفت: وقتی یک کودک و نوجوان یاد بگیرد که قصه گویی کند به دنبال کتاب هم می‌رود، انگیزه پیدا می‌کند که قصه‌های مادر بزرگ را گوش کند و به این فکر می‌کند که قصه‌ها برای خواب نیست. اتفاقاً قصه‌ها را در روز روشن و با چشم‌های باز و با حواس کامل گوش کرد چرا که بسیاری از قصه‌ها مسائل تربیتی را در خود بیان می‌کنند.

به گزارش کودک پرس  ,مژگان کدخدایی  اظهار کرد: انتخاب قصه برای یک قصه گو بسیار مهم است چرا که مهم‌ترین گام یک قصه گویی خوب انتخاب یک قصه خوب است و بسیاری از قصه‌ها به دلیل اینکه از گذشته برای ما به ارث رسیده، پایان آن ممکن است با دیدگاه کودکان امروزی همخوانی نداشته باشد یک قصه گو می‌تواند همان قصه‌های قدیمی را انتخاب کند و پایان آن را متناسب با روحیه بچه‌های امروز عوض کنند.

برگزیده دهمین جشنواره قصه گویی استان و داور بخش نوجوان افزود: امسال در جشنواره قصه گویی بخشی اضافه شده بود به اسم بخش قصه گویی نوجوان من خیلی این قسمت را دوست داشتم چرا که من مربی کانون هستم و وظیفه من قصه گویی است و قصه گویی را یاد می‌گیرم اما بچه‌ها کمتر پیش می‌آید که به این فکر کنند که می‌توانند یک قصه گو باشند.

وی ادامه داد: وقتی یک کودک و نوجوان یاد بگیرد که قصه گویی کند به دنبال کتاب هم می‌رود، انگیزه پیدا می‌کند که قصه‌های مادر بزرگ را گوش کند و به این فکر می‌کند که قصه‌ها برای خواب نیست. اتفاقاً قصه‌ها را در روز روشن و با چشم‌های باز و با حواس کامل گوش کرد چرا که بسیاری از قصه‌ها مسائل تربیتی را در خود بیان می‌کنند.

کدخدایی با اشاره به دهمین جشنواره قصه گویی استان اصفهان گفت: هر سال این جشنواره برگزار می‌شود و هر سال از سال گذشته بهتر می‌شود امسال مربیان ما عالی بودند بچه‌های نوجوان عالی بر روی صحنه حاضر شدند قصه‌های انتخابی بسیار جالب بود و این به ما نشان می‌دهد که کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در هدفی که پیش گرفته است موفق است.

برگزیده دهمین جشنواره قصه گویی استان و داور بخش نوجوان با اشاره به قصه‌ی چگونه ستارگان به آسمان آمدند که توسط وی اجرا شد گفت: این قصه یک افسانه افریقایی بود که من سعی کردم آن را به فرهنگ ایرانی نزدیک کنم و تقریباً تمامی اسامی را عوض کردم و کمی توانم بگویم این قصه دوباره بازنویسی شده است و سعی کردم اسم‌هایی که در قصه بیان می‌کنم به سحابی‌ها مربوط باشد و تلفیقی از جدید و قدیم بود و این سومین سالی بود که قصه من برگزیده می‌شود و من هر سه سال از افسانه‌ها استفاده کردم.

منبع:خبرگزاری ایسنا

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار