موقعیت فعلی شما : خانه/استانها/دسته بندی نشده
11049
۱۶ آبان ۱۳۹۵

یکصد بیمار اوتیسمی در استان

معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی همدان از شناسایی یکصد بیمار اوتیسمی زیر پوشش این نهاد در استان خبر داد.

به گزارش کودک پرس ,حجت الاسلامی در خصوص بیماری اوتیسم گفت: اختلال در بیماران اوتیسمی از 18ماهگی تا 3 سال اول ظاهر و علائم خود را نشان می دهد.

وی افزود: این بیماری نماد خاصی دارد از جمله اختلال در بیماران اوتیسمی که مغز نمی تواند در زمینه های اجتماعی و مهارت های ارتباطی درست عمل کند و موجب ایجاد مزاحمت در یادگیری و تعامل اجتماعی فردی می شود.

حجت الاسلامی با بیان اینکه از علائم این بیماری حساسیت به نور، صدا،  بو، مزه و تغییر حرکات کلیشه ای و تکراری است،  یادآور شد: این کودکان تمایل زیادی به صحبت کردن و روابط دوستانه ندارند و تنهایی را به بازی های کلامی ترجیح می دهند و قوه تخیل ندارند.

حجت الاسلامی با اشاره به اینکه این بیماری با دارو کنترل می شود، گفت: چند راه درمانی برای کنترل بیماری وجود دارد که از جمله آن ها دارو درمانی، رفتاردرمانی، تدریس به کودکان اوتیسمی و پیچ و درمان های جسمی است.

وی ژنتیک را مهمترین عامل ایجاد بیماری اوتیسم و از عوامل دیگر ابتلا به این بیماری را تغییرات گوارشی، مسمومیت با جیوه وعدم استفاده از ویتامین واملاح عنوان کرد.

این مسئول با بیان اینکه در اواخر سال 95 طرح غربالگری در استان همدان در 118 پایگاه در سطح استان انجام شده است، ابراز داشت: از 90 هزار کودک در استان 925 نفر آنها مشکوک به بیماری اوتیسم بوده که با انجام آزمون هیوا 18 نفر آنها به بیماری اوتیسم مبتلا بوده اند.

معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی همدان با اشاره به اینکه برای هر بیمار اوتیسمی 403 هزار تومان به حساب مراکز خصوصی توانبخشی واریز می شود، گفت: تاکنون یکصد نفر از این بیماران زیر پوشش سازمان بهزیستی هستند.

حجت الاسلامی اذعان داشت: با توجه به آمار جهانی و سبک زندگی افراد این بیماری رو به افزایش است.

وی همچنین از احداث چند مرکز درمانی برای بیماران اوتیسمی در شهرستان های ملایر و نهاوند خبر داد.

منبع:خبرگزاری خبرنگاران جوان

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار