198741
۲۷ اسفند ۱۳۹۷

اجرای بیش از ۴۴۰۰ عنوان برنامه فرهنگی در رواق خردسال حرم حضرت معصومه(سلام‌الله علیها) در سال ۹۷

رواق خردسال، کودک و نوجوان حرم حضرت معصومه(سلام‌الله علیها) با هدف نشر معارف فاطمی در میان گروه سنی کودک و نوجوان در بالکن غربی شبستان امام خمینی(ره) راه‌اندازی شده و به گروه سنی خردسال، کودک و نوجوان خدمات فرهنگی ارائه می‌دهد.

به گزارش کودک پرس ، از ابتدای سال 97 تاکنون ۴۴۷۳ عنوان برنامه در رواق خردسال حرم حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها در نوبت‌های صبح و عصر اجرا شده است.

رواق خردسال، کودک و نوجوان حرم مطهر یکی از بخش‌هایی است که زیر نظر امور فرهنگی خواهران فعالیت می‌کند.

اين بخش با هدف نشر معارف فاطمی در میان گروه سنی کودک و نوجوان در بالکن غربی شبستان امام خمینی(ره) راه‌اندازی شده و به گروه سنی خردسال، کودک و نوجوان خدمات فرهنگی ارائه می‌دهد.

این رواق در سال ۹۷ در بخش خردسال ۱۴۵۵۰نفر در بخش کودک ۱۲۳۹۳نفر و در بخش نوجوان ۶۸۸۹ نفر مخاطب را پذیرش کرده است. برنامه‌های رواق خردسال شامل حلقه قرآن و دعا، حلقه نقاشی و رنگ‌آمیزی، حلقه مسابقه و بازی، حلقه شعرخوانی، حلقه داستان‌گویی و نمایش می‌شود.

 

اجرای ۴۴۷۳ عنوان برنامه در رواق خردسال

از ابتدای سال ۹۷ تاکنون۴۴۷۳ عنوان برنامه در رواق خردسال در نوبت‌های صبح، ظهر و عصر اجرا شده است.

در رواق کودک همزمان با سال ۹۷ به صورت روزانه ۳۲۲۳ عنوان برنامه اجراشده که این برنامه شامل حلقه قرآن و دعا، حلقه نماز و احکام، حلقه معرفت، حلقه نقاشی و رنگ‌آمیزی، حلقه مسابقه و بازی، حلقه خلاقیت، حلقه کتاب‌خوانی، حلقه شعرخوانی، حلقه داستان‌گویی، نمایش حلقه کاردستی و کلاژ و حلقه دکلمه می‌شود.

 

اجرای ۷۸۱ برنامه فرهنگی و معارفی در رواق نوجوان

رواق نوجوان آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، دختران ۱۱ تا ۱۸ سال را پذیرش می‌کند. در سال ۹۷ در رواق نوجوان ۷۸۱ عنوان برنامه فرهنگی و معارفی اجراشده است.

برنامه‌های روزانه و ثابت این رواق شامل حلقه معرفت، حلقه هنری، حلقه خلاقیت، حلقه کتاب‌خوانی، حلقه مهدویت، مشاوره خصوصی / اعتقادی، حلقه مسابقات و بازی، محفل دختران خورشید، حلقه طب اسلامی، کارگاه نویسندگی و حلقه تئاتر می‌شود. همچنین در سال ۹۷، ۷۱۰ عنوان کتاب در رواق کودک و نوجوان امانت سپاری شده است.

 

ویژه‌برنامه‌های مناسبتی(ملی و مذهبی)

در سال ۹۷، در رواق خردسال ۳۶ عنوان برنامه مناسبتی با حضور ۴۳۲۰ مخاطب برگزارشده، در بخش کودک ۳۶ عنوان برنامه با ۷۲۰۰ مخاطب اجراشده و در بخش نوجوان نیز ۵۰ عنوان برنامه با ۱۳۵۰ مخاطب انجام‌شده است.

اضافه بر این در سال ۹۷، پنج عنوان همایش به صورت مشترک برای گروه سنی کودک و نوجوان در آستان مقدس بانوی کرامت با میانگین ۵۰۰۰ مخاطب برگزارشده که کودکان و نوجوانان از این همایش‌ها استقبال خوبی کرده‌اند.

یکی دیگر از فعالیت‌هایی که در آستان مقدس بانوی کرامت به میزبانی رواق کودک و نوجوان انجام می‌شود، پذیرش اردوهای مدارس است که در سال ۹۷ در بخش کودک ۲۰۸ اردو(پیش‌دبستانی، مهد قرآن، مدارس ابتدایی و پایگاه بسیج)(پذیرش اردو از شهرهای مختلف مانند اراک، تهران، کاشان، شاهرود و کرج) با ۱۰۳۷۳ مخاطب پذیرش‌ شده‌اند.

در بخش نوجوان نیز ۳۵ اردو  از مدارس راهنمایی و دبیرستان و پایگاه های بسیج (پذیرش اردو از شهرهای مختلف مانند اراک، تهران، کاشان، شاهرود و کرج) با مجموع مخاطب ۱۶۷۸ پذیرش‌شده و به آن‌ها خدمات فرهنگی ارائه‌شده است.

 

لازم به ذکر است، در نمایشگاه فجر فاطمی که به مناسبت تقارن ایام فاطمیه با فجر انقلاب اسلامی برپاشده بود، درمجموع در بخش کودک و نوجوان که با عنوان «مدرسه انقلاب» طراحی‌شده بود، ۷۵۰۷ نفر از نمایشگاه بازدید کردند.

 

 

 

 

منبع: ابنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار