163194
۱۱ تیر ۱۳۹۷
سخنگوی سازمان آتش‌نشانی اصفهان:

چرخ گوشت دست نهال ۱.۵ ساله را بلعید

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان گفت: ساعت ۱۲:۳۲ دقیقه ظهر روز گذشته یک مورد گیر کردن دست کودک داخل چرخ گوشت به سامانه ۱۲۵ اعلام شد که منجر به بلعیده شدن ۴ انگشت این کودک شده بود.

به گزارش کودک پرس ، محمد شریعتی از بلعیده شدن دست کودک 1.5 ساله اصفهان توسط چرخ گوشت خبر داد و اظهار کرد: حادثه فوق در ساعت 12:32 دقیقه توسط اورژانس بیمارستان الزهرا به منظور کمک و همیاری به کادر پزشکی بیمارستان به منظور جداسازی دست کودک به سامانه 125 اعلام شد که بلافاصله ستاد فرماندهی ایستگاه شماره 3 به همراه افسر کشیک به محل حادثه اعزام کرد.

وی افزود: دختر بچه 1.5 ساله توسط تیم پزشکی به اتاق عمل اورژانس انتقال یافت و پس از بیهوش کردن وی بلافاصله اکیپ عملیاتی حاضر در بیمارستان در حضور تیم پزشکی و با دستگاه مینی فرز و هیدرولیک مخصوص شروع به برش گلویی چرخ گوشت کردند و با توجه به سخت بودن آلیاژ بدنه و تیغه چرخ گوشت با احتیاط کامل به برش و آزادسازی دست کودک از میان چرخ‌دنده‌های دستگاه اقدام کردند.

 

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان ادامه داد: پس از آزادسازی دست کودک از داخل چرخ گوشت شاهد له و چرخ شدن 4 عدد از انگشتان دست چپ کودک بودیم که بلافاصله کودک و بقایای انگشتان وی برای درمان در اختیار کادر پزشکان متخصص قرار گرفت.

 

وی علت این حادثه تلخ را بی‌احتیاطی والدین، همچنین بازیگوشی کودک بیان کرد و گفت: در زمان وقوع احتمالی چنین حوادثی والدین ضمن خونسردی و اطلاع سریع و دقیق حادثه به سازمان آتش‌نشانی خود به هیچ عنوان اقدام به جداسازی دست کودک نکنند و حتی‌المقدور در لحظات اولیه با حمل همان وسیله اقدام به انتقال حادثه دیده به مراکز درمانی کنند.

 

 

 

 

منبع: فارس

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار