144409
۱۴ اسفند ۱۳۹۶

هزاران زن و کودک از منطقه ايتوری جمهوری دموکراتيک کنگو فرار کرده‌اند

با افزايش خشونت‌ها در منطقه ايتوری جمهوری دموکراتيک کنگو، زنان و کودکان از اين منطقه فرار می‌کنند.

به گزارش کودک پرس ، با افزايش خشونت ها در منطقه ايتوري جمهوري دموکراتيک کنگو ،زنان و کودکان از اين منطقه فرار مي کنند.

به گزارش خبرگزاري فرانسه از ايتوري(کنگو کينشازا)،با ازسرگيري خشونت هاي قومي و قبيله اي در منطقه ايتوري در شمال شرقي جمهوري دموکراتيک کنگو، دهها هزار نفر از مردم غيرنظامي اين منطقه مجبور به فرار از خانه و منطقه محل زندگي خود شده اند. بيشتر اين افراد را زنان و کودکان تشکيل مي دهند که از حوادث و خشونت هاي اين منطقه وحشت زده شده اند. بيشتر اين افراد به سوي اوگاندا يا بونيا فرار کرده اند.
سازمان پزشکان بدون مرز، سازماني مردم نهاد که براي کمک هاي انسان دوستانه در مناطق و کشورهاي محروم و بحران زده جهان فعاليت مي کند، در گزارشي که اين هفته منتشر شد اعلام کرد طي تقريبا يک ماه حدود 40 هزار نفر از درياچه آلبرت به سوي اوگاندا فرار کرده اند و حدود 20 هزار نفر نيز به بونيا پناه آورده اند.
يک زن 54 در بونيا مي گويد مهاجمان به سه گروه تقسيم شده بودند: گروه نخست جوانان مسلح به تبر ، تير و نيزه بودند که در خط نخست بودند. همين گروه نخست بودند که افراد را سر مي بريدند. پشت سر اين گروه، گروهي بودند که مسئوليت شان آتش زدن خانه ها بود. گروه سوم دام ها و ديگر اموال مردم را غارت مي کردند. او مي گويد آنها از مسير جنگل فرار کردند و به مدت سه روز در راه بودند. در اردوگاه اوگاندا، بسياري از آوارگان کنگويي بيمار هستند و تاکنون 30 نفر از آنها جان خود را از دست داده اند.

در مسير عبور از درياچه آلبرت نيز که شش تا 10 ساعت طول مي کشد تاکنون شماري زيادي از آوارگان کنگويي کشته شده اند.
اين سيل جمعيت که از خشونت هاي منطقه ايتوري فرار مي کنند ممکن از اين مقدار نيز بيشتر شود. زيرا در نتيجه کشتار ديگري که در 80 کيلومتري شمال بونيا در جمعه شب هفته اي که گذشت روي داد دست کم 49 نفر کشته شدند. در نتيجه يک قتل و عام ديگر نيز که در صد کيلومتري شمال بونيا روي داد دست کم 23 نفر کشته شده بودند.

مسئولان قبيله هما(Hema) گروه رقيب خود يعني قبيله لندو را عامل اين قتل و عام ها مي دانند. اين دو قبيله در فاصله سال هاي 1999 تا 2003 نيز با هم درگير شدند که در نتيجه آن دهها هزار نفر کشته شدند.

 

 

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار