13757
۲۰ آذر ۱۳۹۵

نمایش، ابزاری مناسب برای انتقال مفاهیم زندگی به کودکان

کارگردان تئاتر کودک گفت: نمایش خردسال ابزار آموزشی مناسبی برای انتقال مفاهیم زندگی است.

به گزارش کودک پرس  ،  کبری مالمیر که نمایش «آرزوی کلاف‌های رنگی» را در جشنواره تئاتر کودک و نوجوان همدان اجرا می‌کند، گفت: تئاتر کودک فقط در دست زدن و شادی کردن خلاصه نمی‌شود بلکه بسیار عمیق‌تر از این است.

این کارگردان تئاتر که سال‌هاست در مهدهای کودک و فرهنگسراها با کودکان و خردسالان نمایش خلاق اجرا می‌کند، گفت: نمایش خردسال ابزار آموزشی بسیار خوبی برای انتقال مفاهیم به این رده سنی است اما به شرط اینکه مورد سوء استفاده قرار نگیرد.

وی بابیان اینکه متاسفانه در حال حاضر تصوری که از تئاتر خردسال و کودک وجود دارد، این است که این نمایش‌ها حتما باید با دست زدن و شادی کردن بچه‌ها همراه باشند درحالیکه شاد کردن کودکان تنها هدف ما نیست، گفت: باید در کنار آن لذت فکر کردن را هم به آنان بچشانیم تا وقتی از سالن تئاتر بیرون آمدند، به نمایش و آنچه روی صحنه رخ داده، فکر کنند و آن تئاتر برایشان در یک شادی زودگذر خلاصه نشود.

مالمیر در تعریف تئاتر خردسال و وجه متمایزکننده آن از تئاتر کودک توضیح داد: تئاتر خردسال باید بتواند به راحتی و به شکلی بسیار کوتاه، پیامش را به مخاطب خود منتقل و در آنان انگیزه فکر کردن ایجاد کند.

نمایش «آرزوی کلاف‌های رنگی» نوشته فرهاد اسماعیلی و کار کبری ملالمیر درباره زن و مردی دوره گرد است که دور دنیا می‌گردند به بچه ها کلاف‌های رنگی کاموا می‌دهند تا از سرما محافظت شوند اما روزی یکی از کلاف‌ها تصمیم می‌گیرد بچه‌ها را گرم نکند و به جای آن، آرزوهای دیگر آنان را برآورده کند…

این نمایش با بازی کبری مالمیر و آرین ناصری‌مهر به صحنه می‌رود و فرهاد اسماعیلی علاه بر نگارش متن، به عنوان عروسک گردان نیز با اجرای آن همکاری دارد.

این اثر نمایشی با تلفیقی از بازی زنده و عروسک گردانی و با مشارکت مخاطبان در بخش خردسال جشنواره تئاتر کودک و نوجوان همدان به صحنه می‌رود.

بیست و سومین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان با دبیری شهرام کرمی ۲۲ تا ۲۷ آذر ماه برگزار می‌شود.

 

 

منبع:      خبرگزاری مهر

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار