9478
۲۶ مهر ۱۳۹۵

نخستین قربانیان بحران در کشورها کودکان هستند

یان کولیو مدیر موسسه 'سرزمین بشر' کودکان را نخستین قربانیان بحران در هر کشوری خواند و گفت: هر گاه بحران در کشوری روی می دهد مانند بحران در سوریه، کودکان نخستین قربانیان محسوب می شوند.

به گزارش کودک پرس یان کولیو که برای یک سفر چند روزه به منظور دیدن از فعالیت های حوزه حقوق کودک، دیدار با دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک، نماینده یونیسف در ایران، دیدار با قضات اطفال و بازدید از کانون اصلاح و تربیت به ایران آمده است،  بابیان اینکه وضعیت کودکان کار در مقایسه با 25 سال گذشته که فعالیتم را در این حوزه شروع کرده ام، بهبود و مرگ و میر آنان کاهش یافته است، خاطرنشان کرد: در زمان حاضر ارتقای آموزش کودکان را نسبت به گذشته شاهد هستیم و پیشرفت های زیادی در این زمینه بدست آمده است.

مدیر موسسه سرزمین بشر در توضیح فعالیت های این موسسه گفت: موسسه سرزمین بشر فدراسیونی بین المللی و غیرانتفاعی است که وفق ماده 60 قانون مدنی سوئیس و با هدف حفاظت از کودکان تاسیس شد.
به گفته وی، این موسسه متشکل از 10 سازمان عضو از کانادا، آلمان، ایتالیا، دانمارک، فرانسه، هلند، لوکزامبورگ، اسپانیا و سوئیس است و در کشورهای امریکای لاتین، آفریقا و خاورمیانه هم فعالیت می کند.
کولیو فعالیت های حفاظت از کودکان را روی سه محور حمایت از کودکان در برابر خشونت و استثمار، رفع نیاز و حقوق اساسی کودکان و حمایت از رشد خود کودکان برشمرد و ادامه داد: تمرکز اصلی روز کودکان آسیب دیده از بلایای طبیعی و درگیری های مسلحانه است.
این فعال حوزه حقوق کودک با تاکید بر حمایت از کودکان در شرایط بحرانی مانند کودکان سوریه ، ادامه داد: ما در سوریه در زمینه حمایت از کودکان فعالیت کرده و بین کودکان مواد اولیه غذایی توزیع می کنیم.
وی ماموریت اصلی این موسسه را حمایت از حقوق کودک و توسعه عادلانه کار بدون تبعیض نژادی، سیاسی، مذهبی، فرهنگی و جنسی عنوان کرد.
کولیو  با قابل قدردانی دانستن فعالیت های حوزه حقوق کودک در جمهوری اسلامی ایران، خواستار گسترش همکاری و تعامل با سازمان های دولتی و غیردولتی فعال در این حوزه شد.

 

منبع:  خبرگزاری جمهوری اسلامی

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار