189314
۲۶ آذر ۱۳۹۷

۲۰۳ کودک خیابانی در اردبیل شناسایی شد

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل گفت: در سال جاری ۲۰۳ کودک خیابانی در استان شناسایی و نیازهای آنها احصا و برای تامین آن اقدامات لازم انجام گرفته است.

به گزارش کودک پرس ، بهزاد ستاری در جلسه کارگروه اجتماعی و فرهنگی استان که با محوریت کودکان خیابانی برگزار شد، افزود: 106 نفر از این کودکان نیازهای ویژه برای حمایت داشتند که به دستگاه های مرتبط معرفی شدند.
وی با بیان اینکه در سال گذشته نیز 273 کودک خیابانی در استان اردبیل شناسایی شده بود گفت: سازمان بهزیستی و موسسات غیر دولتی بیش از 2 میلیارد ریال به خانواده های این کودکان با هدف جلوگیری از کار در خیابان ها کمک کرده اند.
ستاری ادامه داد : در این راستا ارائه آموزش های توانمند سازی کودکان و خانواده آنها یکی دیگر از اقداماتی است که در راستای ایجاد کسب درآمد برای خانواده این کودکان انجام شده است.

وی گفت: چنانچه واحدهای تولیدی اقدام به اشتغالزایی برای زنان سرپرست خانواده کنند ، پنج سال حق بیمه فرد شاغل توسط بهزیستی پرداخت می شود.

وی بیان کرد: هم اکنون پدیده کودکان خیابانی به معضل تبدیل شده و همه مردم و مسئولان باید نسبت به حل مشکلات این قشر و خانواده آنها اقدام کنند.
در این جلسه قرار شد شهرداری نسبت به تامین مکانی برای نگهداری کودکان خیابانی بی سرپرست و بد سرپرست اقدام کند و اداره آموزش و حرفه ای نیز آموزش های مهارتی رایگان به خانواده این کودکان ارائه دهد.

کودک خیابانی به افراد زیر 18 سال اعم از دختر و پسر اطلاق می شود که در شهرهای بزرگ برای امرار معاش و یا سکونت در خیابان رها باشند.

 

 

 

 

منبع: ایرنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار