188664
۲۱ آذر ۱۳۹۷

ایران در مسابقات بین‌المللی محاسبات ذهنی شرکت می‌کند

مدیرعامل موسسه کودکان هوشمند از اعزام ۳۵ کودک نابغه و هوشمند به مسابقات بین‌المللی محاسبات ذهنی با چرتکه مالزی خبر داد و گفت: با ظرفیت و توانمندی موجود احتمال قهرمانی مجدد ایران دور از انتظار نیست.

به گزارش کودک پرس ،  روح‌الله مخبریان با تشریح روند برگزاری این مسابقات و جزئیات آن، گفت: امسال از بین 323 نوجوان نابغه ایرانی که از سراسر کشور به مسابقات ملی تهران راه یافته اند درمجموع 35 نابغه کودک و نوجوان عازم مسابقات جهانی مالزی خواهند شد.
وی با یادآوری اینکه سال گذشته و در دوره قبلی این مسابقات در آفریقای جنوبی برگزار شد، افزود: جمهوری اسلامی ایران نخستین کشوری بود که در میان کشورهای خاورمیانه به این مقام دست یافت.

مخبریان ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران امسال تیم بسیار قوی‌تری نسبت به سال گذشته به مسابقات بین‌المللی اعزام خواهد کرد.
مدیرعامل مؤسسه کودکان هوشمند در عین حال گفت: این تیم 35 نفره شامل 9 نابغه از استان‌ البرز، 2 نابغه از استان‌ لرستان، 2 نابغه از استان‌ بوشهر، 2 نابغه از استان‌ تهران، 2 نابغه از استان‌ زنجان، 4 نابغه از استان‌ مرکزی، یک نابغه از استان‌ کردستان، 10 نابغه از استان کرمانشاه، 2 نابغه از استان هرمزگان و یک نابغه از استان همدان ایرانی قرار است اول دی ماه سال جاری عازم کوالالامپورپایتخت مالزی شوند.
مخبریان این توضیح را نیز داد که اعضای انجمن پامای جهانی شامل تایوان، مالزی، تایلند، کانادا، هنگ‌کنگ، آمریکا، آفریقای جنوبی، ویتنام، کره جنوبی، لبنان، عربستان سعودی، استرالیا، هند، روسیه، چین، قزاقستان، امارات، ازبکستان، مصر، تاجیکستان، یمن و ایران هستند.

 

وی گفت: در این مسابقات بین‌المللی همچنین قرار است آخرین دستاوردهای محاسبات ذهنی بررسی شود البته جمهوری اسلامی ایران هم پیشنهاد برگزاری مسابقات پاما در خاورمیانه را ارائه داده است که امیدواری در سال 2019 این رویداد به صورت ویژه در تهران برگزار شود.
مدیرعامل مؤسسه کودکان هوشمند ادامه داد: افزایش و ارتقاء روحیه خودباوری فرزندان ایرانی با حضور در مسابقات بین‌المللی می‌تواند ضمن بهره‌گیری از تکنولوژی‌های مختلف، پیشرفت‌های علم و تکنولوژی در جمهوری اسلامی ایران را نشان دهد.
وی درباره سن شرکت‌کنندگان این مسابقات جهانی افزود: شرکت‌کنندگان بین 5 تا 14 سال در این مسابقات حضور دارند که البته اکثر این فرزندان طبق استعدادیابی صورت گرفته در مدارس استعدادهای درخشان تحصیل می‌کنند از این رو جمهوری اسلامی ایران امسال در هجدهمین دوره مسابقات بین‌المللی محاسبات ذهنی با چرتکه درپنج گروه که شامل همه سطوح این مسابقات می‌شود شرکت دارند.
مخبریان در ادامه با اعلام اینکه از سفیر جمهوری اسلامی ایران در مالزی دعوت شده که در مسابقات حاضر و مهمان کودکان ایرانی باشد تا موجب دلگری فرزندان این مرز و بوم را فراهم آورد.

وی ابرازامیدواری کرد:همه تلاش‌های مؤسسه کودکان هوشمند و کسب مقامات جهانی بتواند لبخندی را بر لبان مقام معظم رهبری بنشاند.
مدیرعامل مؤسسه کودکان هوشمند خاطرنشان کرد: به این دلیل که فرزندان حاضر در این مسابقات در سن نوجوانی هستند تمامی آنها به همراه پدران و مادران خود در مسابقات حاضر هستند ضمن اینکه تمامی این 35 کودک بیش از 1.5 سال است که در کلاس‌های مستمر آموزشی حضور دارند.

وی با بیان اینکه توسعه محاسبات ذهنی با چرتکه و بکارگیری آن در امورات روزانه می‌تواند منجر به عملکرد بهتر ذهن و هوش شود گفت: ضمن اینکه موسسه کودکان هوشمند از سال 1391 تاکنون براساس استانداردهای بین‌المللی محاسبات ذهن را از طریق چرتکه به کودکان یاد می‌دهد.

 

 

 

منبع: ایرنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار