188503
۲۰ آذر ۱۳۹۷
مدیرکل بهزیستی استان زنجان خبر داد؛

توجه ویژه بهزیستی زنجان به دانش‌آموزان معلول

محمد محمدث‌قیداری مدیرکل بهزیستی استان زنجان با اشاره به مشکلات و سختی‌های دانش‌آموزان معلول، از تلاش و در اولویت قرار دادن دریافت تجهیزات توانبخشی به آنها خبر داد.

به گزارش کودک پرس ، محمد محمدی‌قیداری با تاکید بر این‌که تشکل‌های حامی معلولان، باید به جد پیگیر حقوق این قشر باشند، اظهارکرد: خوشبختانه دو برابر شدن مستمری مددجویان، نشان ازعزم دولت در جهت حمایت از اقشار آسیب‌پذیر جامعه دارد. البته خود معلولان نیز باید کاملا به حقوق خود واقف باشند و مطالبات خود را پیگیری کنند.

این مسئول با تاکید بر این‌که باید بستر فرهنگی و فیزیکی جامعه برای حضور معلولان مهیا شود، ادامه داد: معلولان گاهی فراتر و بهتر از سایرین عمل می‌کنند و این در حالی است که تحصیل، ایجاد اشتغال و ازدواج، سه رویکرد مهم در توانمندسازی این قشر است و باید با اهتمام جدی در همه جوامع دنبال شود.

وی همچنین با اشاره به این‌که تا پایان آبان‌ماه امسال، 1263 مددجوی معلول از وسیله کمک‌توانبخشی بهره‌مند شده‌اند، افزود: 50 درصد از معلولیت‌ها حاصل اختلالات ژنتیک است ولی در صورت بهره‌گیری از مشاوره‌ها و آزمایش‌های ژنتیک قبل از ازدواج، همچنین   رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی به موازات استانداردسازی راه‌ها و خودروها، می‌توان از بروز معلولیت و تحمیل هزینه‌های بعدی به خانواده و جامعه پیشگیری کرد.

این مسئول با تاکید بر این‌که معلولان باید بند به بند قانون حمایت از حقوق معلولان را بدانند، افزود: در این قانون، برای مناسب‌سازی، ضمانت اجرایی در نظر گرفته شده و با توجه به این‌که مناسب‌سازی اماکن و معابر فقط مختص معلولان نیست، برای فرد خاطی مجازات انفصال و حبس در نظر گرفته شده است.

محمدی‌قیداری خاطرنشان کرد: یکی از استراتژی‌های مهم بهزیستی، پیشگیری از تولد کودک معلول است و در این راستا، با اجرای مشاوره ژنتیک سعی در کاهش تولد کودکان معلول دارد. این در حالی است که  در امر آموزش از دیدگاه علمی، تفکیک کودکان از یکدیگر مطرح نیست و دستورالعمل شامل‌سازی نیز در ارائه خدمات به کودکان معلول و سالم به صورت تلفیقی تدوین شده است.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار