181378
۲۳ مهر ۱۳۹۷

پرورش هوش و استعداد کودک در پیش دبستانی

مدیرآموزش و پرورش ناحیه ۴ اهواز گفت: پرورش هوش و استعداد کودکان و کمک به بروز خلاقیت آنان در دوره پیش دبستانی انجام می‌شود.

به گزارش کودک پرس ، فاضل خمیسی، مدیر آموزش و پرورش ناحیه 4 اهواز بیان داشت: هدف پیش دبستانی این است که قدرت یادگیری و پیشرفت هرنوآموزی را بحرکت درآورد و آن ها را برای ادامه تحصیل و پیشرفت در مقطع ابتدایی آماده کند.

وی افزود: دوره پیش دبستانی بهترین محیطی است برای فراهم کردن فرصت تجربه نوآموزان تا در آن محیط به کسب تجربه بپردازند.

خمیسی عنوان کرد: کودکانی که دوره پیش دبستانی را گذرانده اند نسبت به کودکانی که این دوره را طی نکرده اند و مستقیم وارد دوره ابتدایی شده اند موفق تر بوده اند.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه 4 اهواز گفت: کمک به رشد همه جانبه کودک از جمله رشد جسمی، عاطفی، اجتماعی، شناختی واخلاقی از همان دوره پیش دبستانی آغاز می شود.

وی افزود: شناسایی به موقع توانایی ها و ناتوانایی های ذهنی و میزان آمادگی کودکان برای ورود به دبستان دردوره پیش دبستانی باعث پیشرفت تحصیلی، تربیتی و پرورشی آنان در مقطع ابتدایی می شود.

 

خمیسی گفت: یک برنامه آموزش و پرورش مناسب در این دوره تجاربی محرک برای رشد ذهنی، زبانی، جسمی و اجتماعی و عاطفی کودکان فراهم می آورد وکودک را در ساختن مبنایی قوی برای سهولت رشد بعدی و بارور کردن استعدادهای کاملش یاری کنند.

 

 

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار