موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه/کودک پلاس
180555
۱۸ مهر ۱۳۹۷
محمد سرشار مدیر شبکه پویا و نهال:

علت معرفی ۱۶ مهر به عنوان روز جهانی کودک در تقویم ایران، خطای کانون پرورش فکری است

محمد سرشار مدیر شبکه پویا و نهال در واکنش به ثبت روز کودک در تقویم ملی مطلبی را در اینستاگرام منتشر کرد.

به گزارش کودک پرس ، روز گذشته مصادف با 16 مهر در تقویم ملی ما به عنوان روز جهانی کودک ثبت شده است و از این روز به عنوان روز کودک یاد می شود.

محمد سرشار مدیر شبکه پویا و نهال در واکنش به نام‌گذاری این روز در تقویم ملی کشور در اینستاگرام مطلبی را منتشر کرد.

در ادامه متن محمد سرشار مدیر شبکه پویا و نهال را می‌خوانید:

“بعد از یادداشت کوتاه اعتراضی‌ام درباره خطای تاریخی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان درخصوص تعیین هشتم اکتبر به عنوان روز جهانی کودک، جناب آقای علیرضا حاجیان‌زاده مدیرعامل کانون، پاسخ داده‌اند که یونیسف، هشتم اکتبر را به عنوان روز جهانی کودک تعیین کرده است.
پاسخ آقای حاجیان‌ زاده نشان می‌دهد مطالعات پیشینی کانون برای تعیین روز جهانی کودک، چقدر ناقص بوده است. اولا یونیسف هیچگاه هشتم اکتبر (16 مهر) را به عنوان روز جهانی کودک اعلام نکرده است و هیچ کشوری هم این روز را جشن نمی‌گیرد.
ثانیا سازمان ملل متحد (که نهاد مافوق یونیسف نیز هست)، رسماً روز بیستم نوامبر (29 آبان) را روز جهانی کودک اعلام کرده است.
ثالثا مصوبه غلط سال 1376 شورای فرهنگ عمومی و شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص معرفی 16 مهر به عنوان روز جهانی کودک در تقویم ایران، به دلیل خطای بزرگ کانون پرورش فکری در معرفی این روز به شوراهای مذکور بوده است.
***
پیشنهاد من این است که کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شجاعانه از این اشتباه تاریخی خود عقب‌نشینی کند و به جای ادامه این تصمیم غلط در سالیان آینده، از شورای فرهنگ عمومی و شورای عالی انقلاب فرهنگی بخواهد که مصوبه نادرست خود را برای تقویم سال 1395 اصلاح

کنند.
بدین‌ترتیب به جای اینکه دهها وزارت‌خانه و سازمان برای بزرگداشت 16 مهری دور هم جمع شوند که فقط در ایران، «روز جهانی» است؛ مناسبتهایی مانند «روز ملی نوجوان»، «روز ملی دختران»، «روز ملی دانش‌آموز» و … بزرگ بدارند.

 

 

 

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار