161997
۰۴ تیر ۱۳۹۷
امام جمعه رشت؛

زندگی بهتر حق کودکان است

نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه شهر رشت با تاکید بر اهمیت رعایت حقوق کودک در جامعه، استفاده از موقعیت‌های زندگی بهتر با بهره‌گیری از آموزه‌های دینی و اسلامی را حق کودک دانست.

به گزارش کودک پرس ، آیت‌الله رسول فلاحتی، نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه شهر رشت در دیدار با اعضا و کارکنان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و کانون زبان استان گیلان تصریح کرد: در این مسیر نیازمند ایجاد عادت‌های خوب در کودکان هستیم.

وی در همین حال لزوم ارایه‌ی آموزه‌های معرفتی به کودکان و نوجوان، حساس‌سازی آنان نسبت به محیط‌زیست و هم‌چنین آموزش بهداشت فردی و روحی به این نسل را ضروری خواند و ضمن ارزش‌مند توصیف‌کردن بهداشت روحی کودک گفت: انتقال شور و شعف به فرزندان و ایجاد بسترهای مناسب برای تجربه زندگی آرام، از افق‌هایی است که باید ترسیم ‌شود.

 امام جمعه رشت لزوم همراه‌سازی خانواده‌ها با فعالیت‌های فرهنگی، ادبی، هنری و پژوهشی را یادآور شد و به کارکنان کانون توصیه کرد: از خانواده‌ها در تربیت کودکان استمداد کرده و اولیا را از استعدادهای کودکان و نوجوانان آگاه‌ کنند.

به اعتقاد وی شکل‌گیری شاکله‌ی ذهنی نسل‌کودک و نوجوان نتیجه تربیت والدین و هم‌چنین الگوپذیری از معلمان، مربیان و هم‌سالان با تکیه بر «ایمان و عمل» است.

آیت‌الله رسول فلاحتی با اشاره به این‌که کشف استعدادهای درونی انسان‌ها از دلایل بعثت پیامبران و در عین حال رسالت اصلی کانون نیز کشف و پرورش استعدادها و مدیریت الگوپذیری آینده‌سازان ایران اسلامی است،  رسالت مربیان کانون را استعدادیابی و هدایت توان‌مندی‌های مخاطبان عنوان کرد.

نماینده ولی فقیه در استان گیلان هم‌چنین فعالیت‌های کانون زبان را مورد توجه قرار داد و با مهم ارزیابی‌ کردن آموزش زبان عربی به نسل حاضر گفت: عربی، زبان قرآن کریم و معصومان(علیهم‌السلام) محسوب ‌می‌شود و گستره‌ی نفوذ آن در دانش‌های مختلف، بیان‌گر ضرورت فراگیری آن است.

بهره‌گیری از ظرفیت‌های حوزه و هم‌چنین استفاده از طلبه‌های جوان در فعالیت‌های کانون از دیگر توصیه‌های نماینده ولی فقیه در استان گیلان به کانونی‌ها محسوب‌ می‌شد.

او درعین حال توصیه‌ی ویژه‌ای برای کودکان و نوجوانان داشت و ضمن تشویق آنان به مطالعه، ورزش، دوستی با والدین، مربیان و معلمان، از آن‌ها خواست کم و خوب غذا بخورند و دوستان خود را به پدر و مادر معرفی کنند.

وی در ادامه تفریح سالم و حضور در مکان‌های مناسب را لازمه‌ی تربیت مناسب آینده‌سازان برشمرد و از کودکان و نوجوانان دعوت‌ کرد برای بهره‌گیری از فن‌آوری‌های نوین و حضور در فضای مجازی مشورت‌کرده و زمان را مدیریت کنند.

اسفندیار ضیائی، مدیر کل کانون استان گیلان نیز در این دیدار گزارشی از اهداف، اولویت‌ها و هم‌چنین تعداد اعضا و مراکز فرهنگی هنری ثابت، سیار، پستی و فراگیر کانون ارایه ‌داد.

منبع: روابط عمومی کانون پرورش فکری

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار