موقعیت فعلی شما : خانه/آموزش و تحصیل/کودک پلاس
160863
۲۹ خرداد ۱۳۹۷
معاون اجتماعی سازمان بهزیستی کشور خبر داد؛

تدوین آیین نامه «نحوه فعالیت مهدهای کودک»/ موافق اجباری‌شدن پیش دبستانی هستیم

معاون اجتماعی سازمان بهزیستی کشور از تدوین آیین نامه «نحوه فعالیت مهدهای کودک» خبر داد و گفت: دو برابر آمار موالید در کشور، کودک در مقطع پیش دبستانی وجود دارد اما متاسفانه برنامه آموزشی و نیروی متخصص کافی برای ارائه خدمت به این گروه سنی وجود ندارد.

به گزارش کودک پرس ، حبیب اله فرید گفت: در حال آماده سازی و تدوین آیین نامه «نحوه فعالیت مهدهای کودک» هستیم  و هر هفته جلسات کارشناسی برگزار می‌شود و آیین نامه نهایی آن پس از تصویب در کمیسیون اجتماعی دولت، منتظر تایید نهایی هیئت دولت خواهد بود.

وی ادامه داد: همچنین اگر سند «رشد و تکامل همه جانبه کودکان» تدوین و به تصویب برسد نسبت به تربیت نیروی متخصص ویژه این گروه سنی و مفاهیم آموزشی مناسب این سن اقدام خواهد شد.

معاون اجتماعی سازمان بهزیستی کشور در مورد وضعیت آموزشی کودکان در مقطع پیش دبستانی و در مهدها گفت: در حال حاضر پذیرش و ثبت نام کودکان پیش دبستانی در مهدهای کودک مشکلی وجود ندارد اما اجرای مدل جداسازی پیش دبستانی از مهدهای کودک زمانی شدنی و مفید خواهد بود که مقطع پیش دبستانی برای همه کودکان اجباری شود و همه کودکان از مزایای این دوره بهره مند شوند.

 

فرید تصریح کرد: هر سال حدود یک میلیون و 500 هزار موالید در کشور وجود دارد در حالی که حدود 2 میلیون و 800 هزار کودک  یعنی حدود 2 برابر آن در سن پیش دبستان قرار دارند و نیازمند دریافت خدمات پیش دبستانی هستند اما برنامه عملیاتی مشخص و نیروی متخصص کافی برای ارائه خدمت به این گروه سنی وجود ندارد.

وی با بیان اینکه برای کودکان کمتر از 12 سالی که ساعات زیادی تنها می مانند، برنامه آموزشی خاصی نداریم گفت: تعداد زیادی از مراکز پیش دبستانی در کشور وجود دارند اما حدود 50 درصد از کودکان نیازمند دریافت خدمات این مراکز، هیچ گونه خدماتی را دریافت نمی کنند.

 

معاون اجتماعی بهزیستی کشور افزود: البته مقوله نگهداری از کودکان و کمک به رشد و تربیت آن‌ها با وضعیت آموزش کودکان پیش دبستانی متفاوت است است با این وجود اجباری شدن پیش دبستانی برای همه کودکان، از مطالبات اصلی است چراکه دولتها موظفند تا شکاف بین دهک‌های مختلف جامعه را به حداقل برسانند و این اقدام، و منجر به برخورداری همه کودکان از مزایای آموزشی دوره پیش دبستان می شود.

 

 

 

منبع:‌ فارس

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار