160528
۲۷ خرداد ۱۳۹۷
مدیرکل تعاون و پشتیبانی آموزش و پرورش:

جزئیات بیمه حوادث دانش‌آموزی اعلام شد/ هزینه بیمه دانش‌آموزی در سال تحصیلی جدید ۷۵۰۰ تومان است

مدیرکل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش گفت: هزینه بیمه حوادث دانش‌آموزی در سال تحصیلی۱۳۹۸-۱۳۹۷ بدون هیچگونه افزایش تعرفه، همان مبلغ ۷۵۰۰ تومان به ازای هر دانش‌آموز است‌.

به گزارش کودک پرس ، گودرز کریمی‌فر مدیرکل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش درباره هزینه بیمه حوادث دانش‌آموزی در سال تحصیلی آینده، اظهار کرد: هزینه بیمه حوادث دانش‌آموزی در سال تحصیلی 1398- 1397 بدون هیچگونه افزایش تعرفه، همان مبلغ 7500 تومان به ازای هر دانش‌آموز است‌.

وی افزود: در سال تحصیلی جدید، تعهدات حوادث دانش‌آموزی در دو بخش حوادث و درمان و اردوهای دانش‌آموزی و اردوهای راهیان نور، متفاوت خواهد بود.

کریمی‌فر با بیان اینکه جبران غرامت نقص عضو (دائم ، کلی و جزئی) ناشی از حادثه در شبانه روز و در طول مدت قرار داد تا مبلغ  یکصد میلیون تومان است، گفت: کمک هزینه خرید و پیوند کلیه تا مبلغ 2 میلیون تومان است.

وی ادامه داد: جبران هزینه درمان سرپایی و بیمارستانی ناشی از هر حادثه تا مبلغ یک میلیون و 500 هزار تومان و جبران هزینه‌های عمل‌های جراحی ناشی از بیماری به شرط بستری در بیمارستان تا مبلغ 600 هزار تومان است.

 

مدیرکل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش افزود: مازاد بر مبالغ مذکور ، هزینه‌های درمانی دانش‌آموزان مبتلا به بیماری‌های صعب‌العلاج و پر هزینه تا سقف 2 میلیون تومان توسط ادارات کل آموزش و پرورش قابل پرداخت است.

وی درباره تعهدات بیمه حوادث در بخش اردوهای دانش‌آموزی و اردوهای راهیان نور در سال تحصیلی 1398-1397، اظهار کرد: پوشش بیمه مسئولیت در مقابل خسارت‌های جانی وارد شده به دانش‌آموزان در داخل مدرسه و خارج از آن شامل اردوهای درون شهری، برون شهری، راهیان نور، کارگاه‌های آموزشی، در صورتی که به موجب رأی مراجع قضایی،  بیمه گذار (آموزش و پرورش) مسئول جبران آن شناخته شود، نسبت به جبران خسارت اقدام خواهد کرد.

 

کریمی‌فر، پرداخت غرامت فوت و نقص عضو در اثر حادثه در ماه‌های عادی تا حد دیه کامل عنوان کرد و گفت: پرداخت هزینه‌های پزشکی در اثر حادثه مشمول بیمه تا سقف 10 میلیون تومان است.

 وی تصریح کرد: طبق مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش، مدیران مدارس موظفند تمام دانش‌آموزان را برابر سامانه سناد دانش‌آموزی در برابر حوادث احتمالی، بیمه حوادث کنند.

 

مدیرکل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش تأکید کرد: وزارت آموزش و پرورش، تمام دانش‌آموزانی را که در سراسر کشور تحت پوشش سازمان‌ها و نهادهای حمایتی نظیر سازمان بهزیستی و کمیته امداد هستند را به صورت رایگان تحت پوشش بیمه حوادث دانش‌آموزی قرار می‌دهد.

 

 

 

منبع: فارس

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار