موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه/کودک پلاس
160469
۲۷ خرداد ۱۳۹۷

تابش: تشکیل مرکز سینمای کودک و نوجوان درخواست رئیس سازمان سینمایی بود

مدیر عامل بنیاد سینمایی فارابی از رویکرد و نحوه شکل‌گیری مرکز سینمای کودک و نوجوان خبر داد.

به گزارش کودک پرس ، «علیرضا تابش» مدیر عامل بنیاد سینمایی فارابی از تشکیل مرکز سینمای کودک و نوجوان داد و گفت: با توجه به اینکه مشاهده شد هیچ تشکّلی در بخش خصوصی تحت عنوان سینمای کودک و نوجوان وجود ندارد و تمام تشکل‌هایی که هستند توسط بنیاد فارابی و سازمان سینمایی و کانون پرورش فکری کودک و نوجوان  برگزار می‌شود، به همین جهت این احساس نیاز شد که خودِ اهالی سینمایِ کودک و نوجوان گردهمایی و تشکّلی داشته باشند و در قالب آن تشکّل بتوانند برنامه‌ها و رویکردهایشان را دنبال کنند.

وی افزود: پیرو این احساس نیاز«محمدمهدی حیدریان» رئیس سازمان سینمایی در جشنواره فیلم کودک و نوجوان سال گذشته ، از من خواستند تشکّلی توسط فیلمنامه نویسان، کارگردانان و تهیه‌کنندگان سینمایِ کودک و نوجوان شکل بگیرد، تا اینها بتوانند در کنار دولت و نهاد‌های مربوط، پی‌گیر مطالبات خودشان باشند.

تابش در ادامه گفت:  سپس در سازمان سینمایی، بنیاد فارابی و خانه سینما جلساتی تشکیل شد تا اعضای این تشکل توسط خودِ هنرمندان و اعضای صنف انتخاب شوند و بتوانند در کنار سازمان سینمایی، بنیاد فارابی و چند نهادِ سینماییِ دیگر، امورات سینمایِ کودک را در جهت تقویت این بخشِ مهم برنامه‌ریزی کنند.

مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی، علی عبدالعلی‌زاده، وحید گلستان، غلامرضا آزادی، ایرج طهماسب، نادره ترکمان، بیتا منصوری، وحید نیک‌خواه‌آزاد، رهبری قنبری و حسن آقاکریمی را به عنوان اعضای هیئت مؤسسِ این تشکّل معرفی کرد.

وی در ادامه اعضای شورای «صنف» را مقام نظارتیِ این مرکز دانست و مطرح کرد: امیدواریم این دوستان بتوانند به خوبی مطالبات اهالی سینمایِ کودک و نوجوان را پی گیری کنند و سطح کمّی و کیفی این بخش مهم از سینما را ارتقاء دهند.

منبع: تسنیم

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار